Gå til innhold

Magen


Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol

Hvordan ser magen deres ut nå som det er ca 10 mnd siden dere fikk den lille?

Jeg synes fortsatt at jeg ser veldig gravid. MEN vet ikke hvordan jeg skal få den flatere. Synes ikke at situps hjelper jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg har ikke trent situps eller noe. den er ikke helt flat men helt grei syns jeg. hadde ikke falt mage før jeg ble gravid heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ble egentlig fort helt flat. Vil ikke si det synes at jeg har vært gravid et par ganger, men jeg har helt til nå følt at huden ikke er like stram, men nå som jeg har startet med trening har den strammet seg mer også. Nå skal det sies at jeg er ganske tynn, så at den fort ble flat er ikke så rart kanskje?

 

Når det gjelder hvordan man skal få den flatere er det viktig å huske at man ikke kan punktforbrenne fett. Det vil si at man ikke kan trene sit-ups for å brenne fettet på magen, men det vil jo riktignok bygge muskler der, men fettet forsvinner ikke uten da utholdenhetstrening. Så skal du gå ned i fettmasse må du trene utholdenhet kombinert med styrke. Kanskje ca 70% utholdenhet og 30% styrke. Og da mener jeg ikke styrke kun i magemusklatur, men i de største muskegruppene som lår osv, slik at når disse musklene vokser vil man kunne forbrenne mer når man trener utholdenhet. Men for å få en definert mage er det også viktig med styrke i core-musklatur.

Hilsen treningsveileder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips treningsveileder!

Jeg har ikke nådd den gamle vekten min en gang, og magen er blubbete (hadde flat mage før!). Men nå har jeg begynt å trene og spise riktig og allerede etter bare 2 uker har jeg merket litt resultat (og gått ned 2,5 kg så nå er det kun 1,5 kg igjen til gamle vekten!)! Trener på sykkel, rokkering og pilates, og går på tur i oppover/nedover bakker med vognen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Tusen takk for tipset!

JEg har ganske så komplekser pga magen så vil gjerne få den bort.

Jeg trener mest utholdenhet så kanskje jeg må begynne litt mere med styrke også da :-p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten må du huske på å variere din treningsform. Det nytter ikke å løpe samme løypa uke på uke, og måned på måned, eller hva man gjør. Da vil man fort stagnere. Og noe av det viktigste er å ha klare målsettinger, slik at du har noe å måle utviklingen med. Løper du samme løypa - ta tiden, bruk pulsklokke eller lignende. Skriv ned dine resultat, og se utviklingen. Jeg garanterer at det vil gjøre at du gir det lille ekstra hver gang, for å være bedre enn sist. Du vil ha et helt annet fokus under treningen. Det er viktig med fokus under trening, vit hva du skal gjøre FØR du startet treningen.

Husk dessuten at når du trener for å gå ned i vekt er det viktig å ikke kun ser på vekta, da dette kan være misvisende i forhold til din utvikling. Når du begynner å trene bygger man fort muskler, spesielt i begynnelsen. Muskler veier mer enn fett, og selv om du går ned i fettprosent kan det være du har bygd muskler tilsvarende vektnedgangen, noe som gjør at vekta står på stedet hvil, selv om du har blitt mindre. Bruk derfor heller for eksempel en bukse som mål på treningseffekt (Hvor langt er det før du får igjen knappen osv). Eller bruk rett og slett et målebånd.

 

Og så til variasjon; ha ulike aktiviteter på de ulike treningene i ukene. Bytt jevnlig ut enkelte øvelser eller antall repetisjoner. Og bytt store deler av treningsprogrammet etter 5-6 uker!! Og husk å hele tiden gi alt, og øke for eksempel kg på vektene ettersom du trener. Det nytter ikke å trene med samme vektbelastning over tid. Da vil det fort stoppe opp.

 

Styrke: fokuser på "basisøvelser", som tar store muskelgrupper. Eksempel på dette er knebøy, utfall, benkpress osv. Om du trener på et treningssenter og ikke er vant til å trene med vekter kan det sikkert være lurt å starte med apparater, men etter hvert som man blir tryggere på teknikk kan det være lurt å bruke en del frivekter ved at du får en del "bonus-trening" ved at man hele tiden må jobbe med stabiliserende musklatur. Om du ikke trener på treningssenter kan man fint finne andre variasjoner.

Husk dessuten når du trener mage at du også må trene rygg. Man er ikke strekere enn det svakeste ledd. Rygg brukes også når man trener mage, og vil kunne begrense utvikling av magemusklene hvis ikke også de er sterke nok.

 

Ble litt ivrig her jeg skriver:) Ble langt dette. Lykke til:) Du kan klare å bli kvitt magen ,men husk varisjon, fokus ved klare målsettinger og planlegging, basisøvelser, og at du ikke er sterkere enn svakeste ledd.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har aldri hatt nå til mage, men nå har jeg det. Dette er vel fordi at nå er jeg gamlere enn forrige gang jeg fikk. Det er 12 år siden jeg fikk hun mellomste, så det har nok en del å si. Men så har jeg ikke rørt meg noe særlig eller nå, fordi jeg har operert i en skulder og må holde meg rolig. Skal bli noen gåturer og lit styrke når jeg kan begyne med det ja, så jeg får se da. Prøver meg også på slankern nå for å komme meg i bunaden 17 mai, men det går ikke så bra :-(

Skal dy få magen til å holde seg med bare situps så må du ta det vær dag ellers går den tilbake. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i 2005 og 2008 og magen min er slank og fin, MEN ikke spesielt fast da. Litt slapt utenpå som vises velldig godt når jeg bøyer meg fremover eller går i for trange bukser. Men med litt trening blir det vel bra til sommeren!

Er bare snart 24 år, så det har vel også litt å si, og har alltid vært tynn, så egentlig synes jeg det er bra å ha fått på litt ekstra, bare jeg får trent det litt fastere;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...