Gå til innhold

Hvor i baksete sitter ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får unge nr 2 om noen uker og lurer litt på hva som er mest praktisk å sette bilstolene. Har en på 3 år fra før.

Sette babyen bak fører eller bak pasasjer? Skal ha base på babystolen da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

hadde minsten bak fører først, siden det var plass til det. Nå sitter størsta bak førersete, og minsten bak passasjersetet

Skrevet

Storebror sitter bak fører og lillebror bak passasjer. Skal vi på lang tur setter vi lillebror i midten bak, slik at en voksen kan sitte ved siden av hvis nødvendig =))

Skrevet

Har minstemann i midtposisjon siden det er tryggest og babyen tåler minst. Og størstemann bak passasjersetet som er det nest tryggeste plassen i bilen. Begge setene er bakovervendt. Og minstemann er nå 7mnd og han sitter å holder hender med storesøster på 3,5 år :-)

Skrevet

Det kommer jo litt an på. Har eldste bakovervendt stol? de krever en del plass og da er det nok best å ha de på passasjersiden.

Selv har jeg sønnen min på den siden for det er lettest å komme til (gi smokk, drikkeflaske etc) om jeg trenger det.

Skrevet

Oppføllingsspørsmål:

Hvem unge setter dere inn i bilen først når dere er alene med barna?

Lurer på å sette babyen bak fører, lettere for passasjer å ordne med babyen om det skulle være noe. Settes babyen bak passasjer så må føreren stoppe uansett for å hjelpe babyen med smokk e.l.

Skrevet

Her sitter storesøster bak føreren, der har hun sittet helt siden hun ble født ettersom det er den såkalte sikreste plassen.

Minstejenta sitter bak passasjeren.

Setter inn minstejenta, mens eldstejenta setter seg inn og har på seler selv.

Skrevet

Trodde den sikreste plassen var bak passasjeren jeg?

Her sitter eldstemann bak passasjer sete, har gjort det hele tiden. Minstemann sitter bak førersete.

Skrevet

Sønnen min på snart 3 år sitter bak fører. Jenta mi på 7,5 mnd sitter foran enda (har koblet ut airbag) siden hun illskriker i baksetet. Når hun skal bytte sete skal hun sitte bak passasjer.

Sønnen min setter seg inn først, han pleier å lukke døren etter seg. Setter så inn minsta og sikrer henne. Går deretter og setter på seler på sønnen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...