Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 hvor lang tid tar det fra jeg søker om at de fastsetter og krever inn til jeg får penger? har hatt privat avtale til nå, men alltid kluss.. og fikk idag vite at det er barnets tante, farfar og grandtante som betaler bidraget fordi bf har pengeproblemer (har vist begynt med narkotika av ymse slag). viste han hadde pengeproblemer, men trodde det var av andre årsaker
me&my <3a&b<3 Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 bidraget skal være inne på konto før den 10ende hver mnd. er vel en mnd behandlings tid
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 ok.. får jeg da etterbetalt da? fra da jeg fremsetter kravet (f.eks mandag).. pleier å få (skal få) rundt 30 hver mnd, så har ikke fått ennå HI
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Jeg ba nav om å fastsette bidraget for barna mine 16.januar, ikke kommet noe enda.... Hos meg stod det at det var ca 3.mnd behandlingstid....
Puselure Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Du skal få utbetalt forskudd, altså minstesatsen deres på 990 kr pr barn pr mnd frem til vedtaket er gjort. Jeg fikk brev om at det kunne ta opptil 6 mnd å lage vedtaket. Frem til da får man utbetalt forskuddet den 10.pr mnd. Hvis vedtaket er på mer enn minstesatsen (990) vil man få tilbakebetalt det man skal ha, altså det utover minstesatsen du har fått forskuddsvis. Hvis bf ikke betaler inn forskuddsvis etter vedtaket er gjort vil man igjen få minstesatsen forskuddsvis. Her er jeg litt usikker på hvordan ting skjer da, ift det som da er imellom forskuddet og vedtaket.... Det er bf som får gjeld hos Nav, og det er Nav innkreving som han skal betale inn til. Litt omstendig, men høres kurant ut, du er sikret penger uansett om bf ikke betaler inn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå