Susan*lillegutt og mini* Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 er vel forskjellig det... her åpner bhg kl.07 og stenger 16.30 kommer vel ann på hvordan man jobber.. her leverer jeg alt mellom 07.15 og 07.45 og henter alt mellom 15-16.00
Smiiil :o) Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2009 tenker litt i forhold til kontantstøtte. Snuppa er 20% i barnehage (altså en dag i uka). Hun er der i 8 timer. Men barnehagen er åpen i mer enn 8 timer. Men ifølge NAV sine satser er hun der i 9 timer. Derfor får jeg mindre utbetalt. Navs satser er basert på antall timer, mens kommunen opererer med prosenter...
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 hmm.ja..men går ikke de på timer da..men om hun er en dag,så går de nok ut på at hun kan være der hele dagen,selv om du har henne der 2t eller 9t..for i utgangspunkte kan du jo det..har bhg åpent i 9t kan hun jo i teorien være der da i 9t..
Smiiil :o) Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2009 Dersom kommunen også hadde operert med timer, så hadde jeg jo bedt om å ha henne der i 8 timer, sånn at jeg får mer utbetalt fra NAV. Jeg må vel kontakte kommunen kanskje, og be om å få litt mindre prosenter i bhg.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 aner ikke hvordan det der fungerer..dessverre..men kanskje noen andre her vet,men for å være helt sikker så tar du kontakt med bhg kontoret i din kommune og NAV for å høre med de også.
partyoffive Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 he-he - en annen omstridt debatt tema dette da. Alt fra 5-9 timer for de som er fulltid vil jeg tro. Mine jenter er i bhg. full tid, og de er der fra 10:00 til 16-16:30. Enkelte dager henter jeg tidligere hvis pappa er hjemme tildligere el. Men de er aldri inne for 10:00. Vi nyter det siste året med frokost sammen for eldste jenta begynner skole til hosten. De er 4 og 5 1/2 år.
Raych Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 En normale bhgdag er regnet til 9 timer. Det er makstiden et barn har lov til å være i bhg per dag. Dette er lovregulert, og det er disse reglene NAV forholder seg til. Så hvis en bhg har åpent fra 07 - 16.30, så har ikke barnet lov til å være der hele dagen.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 er lovregulert i kommunale bhg ja,ikke i private,vi har ikke noe maxtid her vi og vi har de i privat bhg,har vært oppe til diskusjon og da pga det var privat så kunne de velge selv.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 Dette står ingen steder i noen lov.
Smiiil :o) Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har mulighet å ha henne der i 9 timer ja. Men går det an å få forandret sånn at jeg bare har mulighet å ha henne der i 8 timer? Da vil jeg få mer fra nav. Må vel gå an det...
~sjiraff~ Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Dette er ikke lovregulert. Men en del barnehager har dette nedfelt i vedtektene sine.
~sjiraff~ Skrevet 20. mars 2009 #14 Skrevet 20. mars 2009 Nei det går ikke ann. 20% er en dag. En dag er alle de timene bhg har åpent. Men uansett, jeg må bare si dette. Hva i all verden er poenget med å ha barnet i barnehagen 20% og hvilken barnehage med ønsket om barnets beste tilbyr en slik plass?
Smiiil :o) Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2009 Ha ha ha. Skal jeg nå forsvare hvorfor dattera mi er 20% i bhg mener du? Hva er problemet med å ha barnet i barnehagen 20%? Jeg skal begynne å jobbe 100% til høsten og ønsker derfor at hun skal få litt tilvenning. I tillegg så er jeg alene med henne, og har behov for litt avlastning.
Bettybu Skrevet 20. mars 2009 #16 Skrevet 20. mars 2009 Litt tilvenning ja... Barn som er i bhg mindre enn 60% har større problem med å bli kjent med de andre barn/ansatte. De "glemmer" fra gang til gang, og om blir ikke så godt vant til å måtte være i bhg, fordi det er så lenge mellom hver gang... De andre barna finner venner som er det hver dag/oftere... 20 % gagner bare deg, ikke barnet.. Om du trenger avlastning hadde det kanskje vært bedre med en dagmamma....Da er det ikke så mange å forholde seg til.. Ikke for å kritisere deg, men har jobbet i barnehage i mange år, og sett og erfart...
Smiiil :o) Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #17 Skrevet 20. mars 2009 Dagmamma er ikke et alternativ. Bor på et lite sted hvor den muligheten ikke er desverre.
Vinden blåser Skrevet 20. mars 2009 #18 Skrevet 20. mars 2009 Normal barnehagedag kan være så mangt alt ettersom hvilken barnehage det er snakk om.. noen holder åpent fra 07-17.00, andre holder åpen 24 timer i døgnet. Ta en telefon imorgen til NAV og hør med dem om hvordan dere kan løse problemet. Som du skrev på et annet innlegg her har du ungen 4 timer pr gang 2 dager i uken. Du har da fast antall timer, og ikke prosent egentlig..selv om at 20 % er en dag i uken. Hvis man ser på kontantstøtte stigen synker støtten på lik linje som om man har ungen i barnehage 20, 40, 60, 80 eller 100%... Det er nok bare en telefon eller to som skal til for å ordne det.. enten det eller så skriver du epost til både kommunen og NAV. på den måten kan saksbehandlere finne ut av hvordan man kan ordne problemet samt at du vil få alt skriftelig.
Glad_mor_85 Skrevet 20. mars 2009 #19 Skrevet 20. mars 2009 Går ikke ann å forandre nei. Min sønn begynt først i 60%. og da tenkte jeg det ble ca 24t max. OG det var sånn at hvis han gikk under 33timer, fikk vi litt kontantstøtte som faktisk ville dekke mye av regn. Men da barnehagen forlenget åpningstiden til 11 timer daglig, fikk jeg ikke mer, fordi jeg KUNNE ha mulighet til å ha han der så lenge. HELT sykt, men slik var nå reglene Hadde jo seff aldri hatt han der så lenge, han har aldri vært mer enn 7 faktisk, men ingenting var å gjøre med det,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå