Gå til innhold

Dere som har ca 2 år mellom barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har/hadde dere søskenvogn?? hvorfor/hvorfor ikke? er veldig usikker på hva vi skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har akkurat to år mellom mine. har ikke hatt søsken vogn. har hatt ståbrett. eldste er i bhg hver dag. og vi går frem og tilbake. tar vel ca 15 min om jeg går alene hver vei.

nå for en mnd siden kjøpte vi en tvillingvogn siden moren min skal passe minstemann og søsteren min sin jente frem til barnehage start. prøvd vognen til barnehagen to ganger. og eldste digget det... så det hadde nok hvert greit for henne å hatt det tror jeg. men hun har ikke hatt vondt av å gå..;) og hun digger ståbrettet sitt da...

Skrevet

Har 2år og 4mnd mellom mine og valgte å kjøpe ei rimelig søskenvogn. Fin å ha da vi skal gå litt lengre turer, på kjøpesenteret osv...Bruker den ikke så mye, men grei å ha i noen tilfeller;)

Skrevet

Her er det ca. 2 år og 3 mnd imellom. Vi har ikke søskenvogn. Storebror har en sovevogn i bhg, Lillebror har dypvogn også har storebror en trille hjemme. Storebror går som regel selv. Går selv fram og tilbake til bhg som er ca. 300 meter og vi går sjelden lange turer. Om vi skal traske på senter eller noe så har vi med trillen.

Skrevet

2 år og 4 mnd mellom våre. Har ikke hatt behov før søskenvogn, men det er mye fordi vi bruker bil til og fra bhg. Hadde vi gått, hadde det kanskje blitt noe annet, vet ikke.. Har hatt ordentlig sportsvogn til eldste i tillegg til vogna til minste da, så vi har hatt gode vogner til begge to når vi har gått tur.

Skrevet

Må legge til at jeg ikkegår på senter med begge alene da, ihvertfall ikke så lenge at storebror trenger vogn:)

Skrevet

2år og 12 dager mellom mine,jeg kjøpte søskenvogn,fordi jeg var plaget med bekkenet og plaget i ettertid,og ikke orka jeg å springe etter en trssig 2åring med en baby i vogna,da ble det søskenvogn,og angra ikke et ekund på det.

men gikk også til og fra bhg med eldste hver dag og en 2åring som trasser er ikke like hyggeligå gå langs veien med da uten å sitte vogna.

følte også at han enda hadde behov for dette.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

16 mndr. mellom mine og har søskenvogn. er avhengig av den siden jeg er hjemme med de og ikke har bil selv. Jeg bruker den til aa faa unnagjort aerend og til aa komme med rundt.

Jeg har akkurat begynt aa bare bruke trillen til hun minste for aa gi eldtejenten litt mer trening i gaaing.. (vett til aa ikke springe ut i veien, og aa holde haand og ikke stoppe for aa hoppe paa hver stein etc.. ). jeg har en jane powertwin som jeg anbefaler veldig mye :)

Skrevet

2 år og 3 dager mellom mine:) jeg kjøpte en tvillingvogn, å den står i kjellern nesten ubrukt. brukt den 3 ganger. har ståbrett istede å d fungerer kjempe fint.

Skrevet

Vi har 20 mnd i mellom, og bruker to vogner. Mest fordi storesøster nettopp har flytta hit og vi tar innkjøringen pent - men de er "vognbarn" enda begge to (eldste er 2,5, yngste er 9 mnd). Vil ikke ha søskenvogn av ulike årsaker; vi satser på å få hu største til å gå på egne ben til sommeren (da blir det søskenbrett på vogna til lillesøster), har ikke bil og synes det virker veeeeldig tungvindt med søskenvogn på buss, ser for meg at storesøster kom til å pelle borti den minste ustanselig - og dermed vekke henne når hun sover osv, tullete å bruke mange mange tusen på ny vogn når vi har ei ypperlig ei til lillemor allerede og storesøster snart skal slutte med vogn uansett. Dessuten har vi ikke plass til ørten vogner, og det er heller sjelden at en av oss drar noe sted med begge.

MEN, dersom hu eldste hadde bodd her allerede når minste ble født, hadde nok valget blitt nokså annerledes. Da hadde vi antagelig endt opp med søskenvogn i tillegg til duovogna, for jeg tror nok aldeles ikke vi hadde fått storesøster til å gå selv i noen særlig grad før nå...

Skrevet

2 år og 3 mnd mellom mine, kjøpte ikke søskenvogn, og har heller ikke savnet det. Eldste går selv, eller sitter i egen vogn.

Skrevet

2 år og 13 dager mellom mine. Hadde søskenvogn. Brukte den masse det første halve året, gikk så over på ståbrett. Eldste vår var ikke "klar for" ståbrett før det. Angrer ikke på at vi kjøpte vogna.

Skrevet

Her er det 23 mnd mellom storesøster og lillebror. Hadde først tenkt å klare meg uten søskenvogn, men gav opp da lillebror var et par uker og kjøpte en p&t vogn med søskensete. Bruker den sjeldent, men de gangene den er nødvendig er jeg veldig glad jeg har den:)

Skrevet

nei vi har ikke det...han (eldste) går om vi skal på turer som ikke er altfor lange han har blitt veldig flink å ha med på buss osv..også har vi brukt bæresele på vesla litt..

Skrevet

18 mnd mellom mine, genialt med tvillingvogn!!!

Ikke d at eldste satt i den alltid, men hadde muligheten, og da drassa vi mer ut på ting og tang. Og så brukte jeg den mye når vi handla, for da fikk jeg med meg mer enn 2 små poser....

Skrevet

21 mnd mellom og bruker søskenvogn nesten hver dag. Går en del lange turer, og det er mye bakker og terreng her vi bor/går, så ståbrett hadde ikke fungert.

Skrevet

23 mnd mellom mine... Kjøpte ikke søsken/tvillingvogn. Er veldig glad for det i dag, da eldste er blitt utrolig flink å gå. Vi hadde ståbrett til henne da, men det gadd hun stort sett ikke bruke og på lengre turer var vi stort sett med både jeg og mannen, så da tok vi liksågodt begge vognene.

Men er du mye alene, så kan det nok være en fordel å ha søskenvogn, for ting tar gjerne tid når man går med en 2 åring uten vogn;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...