Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva slags støtte man kan søke om når man ahr barn med astma ? hva har man krav på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg vet ikke noe om det, men tenkte å tipse om en nettside jeg kom over idag:http://www.bioshop2.com/index.php

Gå inn på rugspire dråper. Har ingen erfaring med produktet. Har ikke astma selv, men tenkte å bestille den.

Skrevet

Sjekk NAAF.no, de vet mye om slikt. For "vanlig" astma er det nok ikke mye å hente, med mindre barnet ditt er ganske alvorlig rammet.

Dersom du kan dokumentere det og legen skriver en erklæring, kan du få utvidet antallet sykt-barn-dager (gjelder for alle med kronisk syke barn).

Videre er alle medisiner, legetimer, kontroller, innleggelser etc gratis.

Dersom dere har mange og lenge sykehusopphold ville jeg tatt en prat med NAV, for da fins det spesielle typer permisjoner etc som den av foreldrene som må være på sykehuset med barnet kan søke og motta.

Ellers er det lurt å spørre legen som følger opp astmaen, de vil ha bedre oversikt over hva som gjelder i deres tilfelle.

Skrevet

eneste jeg vet er at dere kan søkt om utvidet sykt-barn-dager... da må dere ha legeerklering med i søknaden.

Skrevet

Hei

Dersom barnet ditt har moderat til alvorlig astma, og er avhengig av forstøverapparat i perioder i året, kan barnet ha krav på hjelpestønad. Den er på 1075 kr pr. mnd. Den ene av mine tre astmabarn har denne stønaden.

Snakk med barnelegen hvor barnet ditt går til kontroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...