Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sluttet på p pillen i februar, og har IKM 27.mars. Er veldig usikker på hvor mye hensyn jeg skal ta frem til da... F.eks hvor mye kaffe kan jeg drikke? Er kanskje ikke så sannsynlig at jeg er gravid enda, men det kan jo hende, og da vil jeg ikke gjøre noe som er skadelig for barnet. Skal forøvrig på fest i morgen, og lurer på om jeg skal drikke eller ikke...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er prøver og unngår for mye koffein. Men holder meg ikke helt unna. Maks to kopper kaffe om dagen er hva jeg forholder meg til

Skrevet

Hei!

Jeg drikker stort sett 2-3 kopper kaffe til dagen nå, og drikker koffeinfri om jeg ønsker å drikke mer enn de koppene..dette for å gradvis gå over til den koffeinfri kaffen når jeg blir gravid.

Ettersom jeg har lest så er det ikke farlig å drikke vanlig kaffe i svangerskapet så lenge det ikke overstiger 2 kopper. Så at jeg går over til den andre, er bare pga at jeg er litt følsom for koffein :) får lett hjertebank og søvnproblemer, og man er visst enda mer utsatt for det i svangerskap har jeg forstått.

Så tror du trygt kan nyte 2 kaffekopper ihvertfall :)

Skrevet

Det blir en kaffekopp på jobb!

Er ikke så veldig avhening heller, men godt med en kopp når man er litt trøtt og uopplagt.

Spurte kjæresten min, som er sykepleier, om jeg kunne drikke en kopp og det gikk veldig fint sa han:)

Skrevet

Kutta helt ut kaffe da jeg bestemte meg for å bli gravid. Det vil si, drikker 2-3 kopper koffeinfri hver dag, men det smaker jo sølevann. Heller ingen alkohol fra siste mens frem til EL og jammen har jeg ikke fått en skyggestrek nå 3 dager før IKM. Er bare på første pp. :-)

Skrevet

1 - 2 , sma kopper, utover det ma det bli koffeinfritt. E nok verre med alkohol, det bor man holde seg unna selv om de sier at fosteret ikke tar til seg naering fra oss di 4-6 forste ukene, men alkohol kan jo pavirke befruktnings evnen, og det gjelder typen ogsa, ikke drikke sa sabla mye om man vil gjore kjaeresten gravid.

Skrevet

Lille Egg:

Hvilke merke kaffe drikker du, siden den smaker sølevann ? ;) Jeg drikker Friele sin koffeinfri kaffi, og den smaker ikke så verst synes jeg. Men det skal sies at typen min ikke synes det er noe greier..hehe.

Men han er nå kresen og..

Skrevet

NesCafe Gull...Er egentlig en kaffekjerring, men har før klart et år uten koffein. Skal huske på å se etter andre merker neste gang. På jobben er det kjekt å ha pulverkaffen på lur, da det ellers ville blitt veldig tydelig at man "har sluttet" med kaffe. Ingen spørsmål da. Drikker heller ikke sort te. Hadde kaffeabstinens bare en dag etter å ha trappet ned over halvannen ukes tid. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...