~sjiraff~ Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Ja si det. Det synes jeg er veldig vankelig å svare på. I teorien nei, men ting fortoner seg alltid annerledes da man står midt oppi det..
Bettybu Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2009 Skjule bevis?? Lyve i avhør med politi, og bli "medskyldig??"
cherry coke Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Jeg vet ikke....jeg tror faktisk det. Men det kommer jo an på mange ting, alder, type forbrytelse etc.
Bettybu Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2009 Være med på å skjule bevis i en drapssak = du visste hva som hadde skjedd??
Banshee Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Hadde ikke gravd ned en bil på tunet mitt nei om det er den saken du tenker på...ufattelig. Ikke bare har faren nå gjort seg medskyldig, men han har også gjort seg skyldig i forsøk på å forhindre en politietterforskning. For en tragedie...
~sjiraff~ Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Som jeg sier, i teorien nei. Men mye endrer seg som regel da man står midt oppi det. Og det er stor forskjell på forbrytelser. Det er forskjell på å kjøre for fort og å drepe 10 stykker...
~sjiraff~ Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Fant saken på aftenposten, men skjønte ikke helt greia.. Faren gravde ned bilen men erstattet den med en tilsvarende bil og påførte den tilsvarende skader? Det betyr at han ikke prøvde å skjule at sønnen hadde kjørt på noen, men å skjule at han kjørte en uregistrert bil? Den minste av sønnen bekymringer akkurat da... eller?
erteposen + 4 Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 I utgangspunktet nei, men det kommer veldig an på hvilken type forbrytelse det var og omstendighetene rundt hendelsen. Det er jo mulig å ordne opp privat også, men en risikerer å få et barn med elendig moral.
Banshee Skrevet 20. mars 2009 #12 Skrevet 20. mars 2009 Skulle jo tro det ikke var sønnens største bekymring. Kanskje han fikk det for seg at straffen ville blitt kraftigere pga bilen er uregistrert. Men jeg klarer ikke helt skjønne hvordan noe skulle bli værre enn å bli dømt for uaktsomt drap...
Banshee Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Ikke at han er dømt ennå altså, men kan tenke meg at siktelsen vil bli noe slikt som uaktsomt drap. Helt grufull sak hvertfall. Det er snakk om et veldig lite samfunn der alle lever tett på hverandre, og så skal et slikt drama utfolde seg i etterkant... huff og gru...
Bettybu Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2009 Blir sikkert ikke lett å være familie i et lite lokalsamfunn etter en slik gjerning!! Tror jeg hadde flyttet langt vekk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå