Gå til innhold

Billige VS dyre ammebh`er. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangsfødende og har null peiling!

Noen som kan anbefale gode ammebh`er? Noen tips om hva som er spesielt viktig? Hvor mange trenger man? Er de dyre (400kr-klassen) bedre enn de billige (150kr-klassen)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare kjøpt en, på Mamasita i Stavanger. Den kostet ca. 400 kr, men fikk 10 % avslag (meldte mg inn i noen greier) slik at jeg alltid får 10 % avslag på alt jeg handler der. Den er kjempemyk og er den beste bh'en jeg noen gang har hatt på meg. Så er den med magnetfeste ;) Har prøvd andre bh'er på Lindex osv... men de var bare vonde å harde.

Men så har jeg litt store pupper og trenger bh'er med spiler, liker ikke de uten. Jeg ville satset på å kjøpt ett par dyre gode bh'er. å kanskje noen rimeligere i tillegg. Jeg vet ikke hvor mange man trenger egentlig, så kan ikke svare deg på det. (jeg kjøper ett par til så får jeg vente til etter babyen har komt ut, er jo ikke garantert at jeg kan amme. det vet man aldri, selv om jeg vil)

De bør vel være goe å behagelige å ha på siden du kan bli ganske øm å vond i puppene pga amming. Da er det sikkert ikke så godt med en ubehagelig bh.

Skrevet

det kommer veldig ann på hvilken str man er! Personlig er jeg ikke så mye utrustet så for min del var spar kjøp sine til 79.50 kjempe gode! Var nesten trist å slutte å bruke dem. De var veldig behagelige men hadde bysten vært tyngre ville jeg nok trengt noe med mer støtte i!

Skrevet

De beste jeg har funnet til nå er Cubus sine. Har kjøpt og prøvd både dyre og billige. Og så langt er det altså Cubus sine som funker best syns jeg. Koster 169 kr. Har også en fra Spar Kjøp, som for så vidt er ok, men kjøpte den når jeg var gravid, og brukte den da, men etter fødselen gikk jeg opp i str og den ble litt for liten.

Skrevet

Takker for svar! Da får jeg dra ut i butikkene å kikke litt. Har gått opp endel i str, så er greit med noen som holder ting på plass;-)

Skrevet

Jeg ville ha ventet med å kjøpe en dyr en fordi brystene er enorme med en gang, og så normaliserer de seg og du vet hvilken str. du trenger i mnd fremover. Jeg har god erfaring med triumpf sine, og ikke minst Lindex sine egne. En sånn mer dekkende bomullsbh/sportstopp som er litt hold i er ikke dumt om natta i starten siden du nok lekker en del. En kan faktisk lage en av de nettingtrusene en har på sykehuset. Klikk til et hull mellom åpningene til bena, og den holder ammeinnlegg godt på plass. Anbefaler engangs (avent var det eneste som holdt for meg), gjerne innenfor ullinnlegg, om natta og om du også lekker på dagen.

Har en store og tunge bryst kan det være en god ide å investere i en som gir god støtte med engang, spesielt om en raskt går lange turer.

Skrevet

Jeg har litt store fordeler om jeg kan si det, og jeg har forsøkt både billige og dyre amme-BH'er.

Jeg har fått større og større for hvert svangerskap, og første gangen forsøkte jeg HM sine, på mine B- cup. Men syntes liksom at fasongen ikke passet så veldig bra til meg, for puppene falt nesten ut...

Så i det andre svangerskapet investerte jeg i 2 BH'er til 400 kr stk, og de hadde veldig god hold, selv om de kanskje ikke var så veldig sexy :-)

Men til å begynne med i allefall, så funket de godt med ammeinnlegg og alt. Jeg kjøpte nok BH'ene før jeg fikk, men det gikk greit til meg det, for puppa krympa ikke de...

Dessuten en annen ting som jeg synes var forskjell på billige/ dyre BH'er var at de dyre nok holdt fasongen lengre selv etter en del ganger vask. Og jeg tenker å bruke de denne gangen også :-)

Men vi er jo forskjellige, så mitt råd til deg, er å prøve litt forskjellige BH'er før du kjøper, og bestem deg for den/ de som passer DEG best :-D

Skrevet

Kjøpte meg først en fin og grei en med spiler på Kappahl, som satt godt på, men etter fødsel fikk jeg beskjed av ei av de på barsel om å bruke de uten spiler for å unngå brystbetendelse. Kjøpte meg så dette, men nei.. For meg med litt store bryst (C-D-cup) funket det bare ikke.. Følte ikke at det gav meg noe som helst støtte. Klarte bruke den uten spiler til sprenget gav seg, men så gikk jeg tilbake til den fra Kappahl, med spiler, som satt godt på og det føltes mye mer rett for meg. Ble aldri plaget av noe brystbetendelse, men det kan nok hende det hjalp meg at jeg om natten brukte singlett i stedet for bh, for å holde på plass ammeinnlegg. Og maserte brystene så fort jeg kjente "harde" partier, tette melkeganger.

Hadde vel 1 sort og 2 hvite ammebher som jeg vekslet mellom. Disse ser i dag like fine ut. Holdte fasongen kjempe fint.

Skrevet

Supert med mange svar:-)

* Mim *: har tenkt å bruke singlet i stedet for bh om natten jeg også. Høres helt grusomt ut å sove med bh rett og slett! Er det disse singlettene fra HM du da har brukt? Har lest det er mange som anbefaler disse.

Skrevet

Jeg har prøvd utallige og kjøpt 7 stk.

De i mellomklassen fra kr 169-249 er de jeg har likt best.

Favoritten er de som har støtte på siden av brystene når du hemper av fronten(Da viser du mindre bryst og får mer løft) spesielt de fra lindex og cubus.(de er også penest) HM sine var pyton og babyshop sine dyre var ikke spesielt supre de eller. Det som virkelig er å anbefale er å kjøpe bh-forlengere på cubus eller lindex slik at den ikke presser og lager bilringer og da kan du bruke samme gjennom hele svangerskapet og mulig ved amming også. Husk å beregn plass til ammeinnlegg.Det spørs jo hvor mye du øker i omfang såklart!

Skrevet

Jeg er i uke 25, og har allerede kommet opp til c-d cup.. (hvor skal dette ende??)

Får helt fnatt av bher med spiler som stikker og sømmer som gnager. Noen som vet hvor man får kjøpt sømløse bher med god støtte i??

Og hvem i allverden var det som fant på at det er ok å ha en skikkelig hard vond søm på det midtpartiet som holder cup`ene sammen??? Spes på ammebh hvor magen enda trykker opp mot den!

Vedder på at det er mannfolk som sitter og lager disse.. Sadister!

Såh.. fikk jeg ut litt fustrasjon også :) Har gått å leita og vært redd for å eksplodere på en stakkars uskyldig butikkansatt de siste dagene...

Skrevet

Har ikke brukt de fra HM, bare helt vanlige singletter eller sportssingletter m. topp inni.. Brukte stortsett alltid vanlig singlett m. t-skjorte over på dagtid. Når jeg skulle amme, trakk jeg bare opp t-skjorta og ned singlet, så slapp jeg vise noe særlig hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...