Gå til innhold

Til der som har vondt i Ribbeina!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i slutten av uke 37, og bare lurer litt på en ting..

Eg har veldig, VELDIG vondt i Ribbeina, spessielt det høgre. VOndt og ømt når eg tar på det. Klare ikkje å ligge på siden for dt jere så vont, og våkner på nettene for eg klare ikkje å snu meg. Generele ting, bøye meg ned, ta imort noe, å sitte osv. Sikkelig plagsomt..

Men bare lurer på om dt er normalt å vere så vondt, at du faktisk nyser bare ''havleis'' pga. det jere såå vondt, Eg klare ikkje å nye, eg klare ikkje å le, eller hoste, eller noe slik.. sikkelig frustrerende..

Er ikkje så veldig behagelig å holde igjenn et nys lissom:P:P

babyen er festet i bekkene, og da pleier faktisk magen å sunke litt.

Og det sies att det skal bli lettere å puste og ikkje minst ikkje så press på ribbeina..

Men hos meg har det bara blitt værre og værre..

så.. er ikkje det litt rart?

Har liksom ikkje verdens største baby heller, er ikkje stor sjøl..

den var bla. 18% under gjennomsnitte når eg var i uke 29.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det akkurat likt som deg, da jeg var så langt på vei. Babyen var også festet i bekkenet. Men det hjalp ikke det, fikk enormt vondt i ribbeina (spesielt venstre). Det forsvant etter en liten stund, hadde det ett par uker vel. Er ikke så mye å gjøre med det enn å ta kanskje litt paracet og komme seg gjennom smertene.

Jeg klarte nesten ikke puste skikkeligt til tider for det gjor så vondt. Men hvis det er skikkeligt gale, kan du jo snakke me legen/jordmoren din å høre hva de sier. Far min som er lege, reagerte ikke noe på det. Han sa at det er sånn det er for noen.

Håper det forsvinner etter en kort stund da for deg :)

Skrevet

Her sparkes det og i ribbena, men ikke så vondt som du.. og etter at magen sank litt så har jeg fått puste bedre og mindre vondt i ribbena... Vet at det er mange som har skikkelig vondt i ribbeina.. Bruker å være sånn gutteting. Guttene er ekspert på å sparke i ribbena, iallefall i min famlie..

Skrevet

du bør ta kontakt med fødeavdelingen med en gang, vondt under ribbeina kan skyldes mange ting, deriblant svangerskapsforgiftning/ HELLP.

Jeg ble tatt inn på undersøkelse med en gang når jeg ringte inn pga dette, selv om jeg har lavt blodtrykk og ikke noe proteiner osv. i urin måtte jeg komme inn samme dag for blodprøver, ultralyd og CTG.

Andre symptomer kan være hodepine, kvalme, synsforstyrrelser, uvelhet, svimmelhet, vannansamlinger osv.

Så, ring du, selv om det sannsynligvis ikke er noe er det jo greit å få det sjekket.

Skrevet

Jeg har også veldig vondt i ribbeina og spesielt på høyre siden. Har hatt dette fra tidlig i svangerskapet, rundt 20 uker tror jeg. Ofte våknet med intense smerter om natten hvis jeg ligger på høyre side. Har egentlig komt frem til at det skyldes at ribbeina har blitt presset ganske mye utover. Omkretsen rundt ribeina har blitt mye større (får ikke min gamle BH rundt uten å miste pusten). Hvis jeg presser fingrene inn mellom beina er det skikkelig ømt noen steder. Høres ut som du har det litt verre enn meg som har det værst når jeg ligger.

Sikkert greit å ta dette om med legen, men høres ut som det kan være samme problem vi har. Lykke til hettemor !

• 2 uker senere...
Skrevet

hei bare lurer på om du har hørt me legen ang ribbebeina!?

har det helt likt som deg på høyre side. det som er merkligt er at jeg kjenner ikke no spark mot ribbebeina heller.

kanskje han er blit så stor at det ikke er mer plass hmm

er varfall veldig vont klarer så vidt å trekke pusten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...