Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er personlig i mot aspartam, og holder meg unna når jeg er gravid. Noen jeg diskuterte med her inne sa at aspartam ikke gikk over til fosteret, fordi det aldri hadde vert funnet rester av det i morkaken. Dette høres feil ut i mine øre. Så tenkte å dele en link til dere som jeg kom o ver idag: http://www.varsleren.com/dagblasp.htm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjell på lett- og lightprodukter da!

Holder meg langt unna alt som lukter light, men spiser gjerne lettmajones, lettmelk, fettredusert yoghurt med mere :-)

Bare for å ikke blande de to begrepene :-)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Kunne ikke noen ha forklart litt mer om forskjellen på light og lett da? Har nok blandet de begrepene selv... :-)

Skrevet

Det er ikke forskjell på lett og light produkter, det er bare to forskjellige språk..hehe. Men jo det er jo såklart forskjell på lettbrus og lett melk... Nå var det lett-produkter som har erstattning for sukker jeg tenkte på, ikke redusert fett sånn som i melk og majones.

Skrevet

Signerer Amanda M her,

i dagligtale bruker man ofte lett-produkter om fettreduserte produkter som lettmelk, lettmajones etc,

mens light-produkter brukes mest om produkter som er sukkerreduserte, og hvor sukkeret er erstattet med kunstig søting, som sukralose, aspartam etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...