Gå til innhold

Kjenner du noe?


malou5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei har ikke kjent noe ennu (mulig en gang men veldig usikker)

jeg er førstegangs fødene og er i uke 19+2 nu.. men har kjent liv en stund (uke 14)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+5 og har kjent sparking i 2-3 uker. Begynner å bli såpass kraftige at jeg synes jeg kan kjenne dem utenpå magen, men mulig at jeg legger veldig mye godvilje til her, for samboer kan ikke kjenne dem ennå.

 

Veldig koselig med sparkinga. Har et barn fra før, og hadde glemt litt ut hvor koselig det egentlig er å kjenne at noe(n) beveger seg inni magen min.

Og litt Alien også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 19, men har ikke kjent noe spark ennå. Kjenner små "bobler" på venstre side om kvelden, men vet ikke helt hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 18 nå... kjent tydelige spark i en uke. sjelden man føler det så tidlig, men jeg er sikker. det er noe du ikke kan klare å forklare bort.

 

 

har også håpet samboeren kan kjenne snart, men NEI.... ultralyd i morgen... så da får han hvertfall se lille babyen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjent liv kjempelenge nå! Begynte å legge merke til "bobling" allerede i januar, hvilket er unormalt tidlig. Skal ha min første 16.aug. Så er vel i uke 20 nå. Samboeren kan såvidt kjenne de små sparkene ut gjennom magen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hvor lenge jeg har kjent bevegelse. Har vært så dårlig fra uke 8 til 16 og har derfor forvekslet bevegelse og ubehag i magen en stund. Er allikevel overbevist om at det var bevegelse jeg kjente fra ca uke 16.

 

Tiltross for at jeg har kjent tydelig at det er noe der, som er veldig så aktivt, så kan jeg ikke si at det er avgrensede spark. Det er ifølge jordmor heller ikke vanlig at man kan kjenne det som er et tydelig spark, men heller bobling eller lignende følelse. Først fra uke 23 bør de fleste ha kjent det (etter hva jeg fikk høre) og da er det også vanlig at far kjenner bevegelse. Det gleder jeg meg til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 20+3 idag, og har kjent liv i ca 3 ukers tid.

I starten var det innimellom som rykkninger nederst i magen. Nå føles det som om noen peker/dytter forsiktig fra innsiden. Kjenner det daglig..

Det er veldig koselig synes jeg :)

 

Jeg føler meg heldig som har kjent det så tidlig, fordi det er vel ikke så vanlig for førtegangsfødene å kjenne liv før uke ca 20-22...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

Jeg er i uke 19+0 i dag. Har kjent liv i to-tre uker, og i det siste kjenner jeg ofte små spark. Mest på kvelden. Har kjent det utenpå magen i noen dager :) Samboer kjente det i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 18+3 og har kjent daglige spark/dult i ca 2 uker..kjent antydning/bobling/leamus siden uke 14;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent bobler fra cirka uke 16. Mer tydelige spark den siste uka. Er 20+4 i dag, og for to dager siden sparket lillejenta vår så hardt at pappaen også kjente det. Utrolig fint! Kom en liten tåre i øyekroken da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 18+3 og har kjent liv en stund, sparkene har vært tydelige og kjenne utenfor i en liten uke nå:) Er 2 viltre små inni her kjenner jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 21 i dag, og maven hopper rundt som en levende ball .... Skikkelig livlig kar inni her. Kjente det tidlig inni. Ca uke 13-14, utenpå ca fra førsten av uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor lenge jeg har kjent liv, men jeg var helt sikker når jeg var 20+5, sambo kjente det utenpå magen akkurat uken etterpå. Nå kjenner jeg liv hver eneste dag, og det blir mer og mer kraft i sparkene (nå er jeg 22+6)

Jeg har i tillegg morkaken foran, slik at den virker som en buffer mot sparkene. Men jeg har gått og ventet på en fisk som slår, eller en boble som sprekker, men hos meg kjennes det kun ut som leamus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også noe som minner om leamus innimellom, men trodde det var den lille som hikker?

Usikker. Men kjennes litt annerledes ut på kvelden. Da merker jeg virkelig at det er liv der inne. Noen ganger midt på dagen også, når jeg har sittet lenge på kontoret. Er i 21. uke nå. Morsomt dette her :)

Samboeren min har ikke kjent det utenpå ennå. Gleder meg til han også får merke livet. Da blir det liksom mer virkelig for han også! Når er det vanlig at man kjenner sparkene utenfra?

 

Og en annen ting: Er det vanlig at de holder seg mest på den ene siden? Kjennes ut som hun bare ligger på venstresiden hele tiden. Er i alle fall der jeg kjenner aktiviteten hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er i uke 23 i dag og jeg kjenner mye og hardt...har kjent siden uke 15-16 er første gangs fødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...