Gå til innhold

Dette kan vel ikke stemme? (skatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble veldig glad da jeg så jeg får igjen 4000kr i år:-)

Men,,,, foreldrefradraget er ikke tatt med, og når jeg leser rettledningen, så står det at vi kan kreve fradrag for opptil 25000 for et barn. Vil det da si at vi får 25000 kr til igjen?

Hun begynte i barnehage i begynnelsen av Januar i fjor, og det koster jo 2330 pr måned, dette blir over 25000,- ( ikke medregnet kostpenger )

Vi har ikke fått noe årsoppgave fra barnehagen, står at de ikke er pliktig å sende dette inn til staten, men kan vi be om å få et skriv som dokumenterer at vi har betalt/hun har plass der - og hvor lenge? ( privat barnehage) Vi må jo dokumentere det pået vis, at hun er i barnehage

Har aldri hatt foreldre fradrag før, og ikke er jeg så veldig inne i dette med skatt heller..

Synes bare det er rart om vi skal få tilbake nesten alt vi har betalt for barnehage, for da blir det jo omtrent gratis å ha henne der...

Vet ikke om jeg kan juble helt enda.. hehe..

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om fradraget er 25000 for et barn så får dere jo ikke 25000 kroner reduksjon i skatten! Da hadde jo bhg vært gratis! Dere vil dermed få 28% av det totale beløpet som dere har betalt i bhg/sfo tilbake på skatten så noen kroner blir det nok uansett!

Skrevet

Okei, takk for svar.. Som sagt har jeg ikke peiling på dette, men synes det var litt rart om vi skulle få igjen hele summen,,,

Men skal da kostpengene regnes med i det totale beløpet, eller er det bare en ekstratjeneste fra barnehagens side?

Skrevet

Nei, foreldrefradraget er maksbeløpet, uansett om barnhagen din hadde kostet fire ganger så mye.

Du får da igjen 28% av dette.

Skrevet

du kan også regne kjøre godtgjørelse på det du må kjøre omvei til barnehage en å kjøre rett til jobb

Skrevet

Har du hjemmelen for det tvkrus? Var ikke jeg klar over.

Skrevet

det står i rettledningen til postene,den blekka som kom noen dager før.

på side 12,punkt 3.2.9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...