Gjest Tale30 Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Noen som vet et sted på nettet hvor man kan plotte inn den ingrediensen man har for så å få opp en liste over aktuelle oppskrifter? Har lyst til å lage noe med kyllingfilet, men har mistet helt fantasien.
blirjegsnartmamma Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 www.matoppskrift.no tror det ligger under avansert søk eller noe.. eller så er det der det heter Kjøleskapsøk.. Du kan også søke på ting du IKKE vil ha i..
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Del kyllingfilteten i to så den blir tynn. Steik den så lett på begge sider og krydre med salt og pepper. Legg i ildfast form. Bland et halvt glass mango chutney med ei teskjei sambal oelek og ha over kyllingfilteten. Ha en pakke fløte over det hele og steik i ovnen i 30 min. Server med ris og salat. Nydelig:) Eller kutt filteten i biter og steik sammen med løk, paprika og champingjong. Ha over creme fraiche og sweet chili saus og la småkoke litt. Ha chili og hvitløk i dersom du vil ha det sterkt. Server med fersk pasta og salat, og strø over cashewnøtter. Godt også med hvitløksbrød til.
Gjest Tale30 Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Jeg skal sjekke ut matopskrift.no. Jeg fikk det ikke til på matprat. De to oppskriftene hørtes kjempegode ut! Skal gjemme dem til senere. Kan nok ikke bruke dem i dag, for jeg ammer og har en jente som akkurat er kvitt kolikken sin, så jeg tør meg ikke på løk og sterke ting enda Takk for hjelp
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Den øverste er ikke sterk i det hele tatt. Ta evnt. bare littegrann sambal oelek, eller kutt det helt ut. Min to-åring spiser iallefall denne med god appetitt. En annen rett jeg ofte lager er kyllingfilet og scampi. Steik det sammen og bland det med fersk pasta. Hell over fetaost med en del av oljen. Server med salat og hvitløksbaguetter. Nam. Eller bland pasta, stekte småbiter av kyllingfiltet, ruccola salat, basilikum, cherry tomater, rødløk (kan sløyfes ved amming), og fetaost. Server med tzatsiki eller gresk dressing og ha hvitløksbrød eller foccacia til. Her går det som du skjønner mye i kylling:)
Gjest Tale30 Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Hehe, supert altså. Tusen tkk for mange fine oppskrifter. jeg skal forsøke den ørste oppskriften din jeg.. det var bare det at sambal oelek hørtes fryktelig sterkt ut Dette blir bra ja
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Sambal oelek er sterkt, men ikke i så liten mengde. Lykke til med kokkeleringen:) Jeg skal lage kylling gyros i dag. Men det blir etter at guttungen er i seng, for det er sterkt det:) Men det er det aller beste jeg vet. *gleder meg* Når man er gravid er mat ekstra viktig for det er så få andre fornøyelser.
Gjest Tale30 Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Da får du ha en kjempefin kveld! Og lykke til videre med graviditeten. Er det lenge igjen? De sier jo at sterk mat er bra når man er utålmodig på slutten
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 Er bare 26 uker, så er dessverre en stund igjen. Ønske om en fin kveld til deg også
Gjest Tale30 Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 Mår forresten si at du er en mann av min smak. Ikke bare kan du lage mat, du kan gå gravid også
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #12 Skrevet 20. mars 2009 Hihi, fine Tale30. Jeg ville laget kyllingsandwich. Krydre, stek og avkjøl fileène. Del de gjerne litt opp før steking. Ha på et skikkelig godt, gjerne stenbakt, brød sammen med bacon, tomat, agurk, ruccola, paprika, pesto osv osv. Ikke så tung mat sent på kvelden, men nyyydelig på smak. Bon appetit
Gjest Tale30 Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Anonym 16:50 Det var veldig hyggelig skrevet Og enda en god ide til mat med kyllingfilet. Tror jeg får reise til Sverige og kjøpe kylling nå så jeg får prøvd ut alt
Frøken B ღღ Skrevet 20. mars 2009 #14 Skrevet 20. mars 2009 http://dinmat.aftenposten.no/Annet/I-Den-Sorte-Gryte På den siden kan du legge inn ingredienser du har/vil bruke og så får du opp forslag som inneholder de ingrediensene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå