Gå til innhold

Hvis du hadde byttet til mannens etternavn da dere giftet dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du da beholdet det ved en skilsmisse?

For meg ble det helt feil å ha eksmannens etternavn selv om våre to barn har det som sitt eneste etternavn.

Har hørt andre som mener at hun bør beholde navnet slik at mor og barn har samme navn...

Hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde fjernet det.

Skrevet

nei det hadde jeg ikke gjort. Er ikke sikkert jeg hadde skiftet etternavn visst jeg giftet meg heller ;)

Er jo de som ikke er gifte også der barna har kun pappans etternavn. Så ser ikke helt hvorfor mor skal beholde sin exmanns etternavn da.

Skrevet

Nei, kan jeg aldri tenke meg. Men de fleste jeg veit om(40-60 år gamle) som er skilt har beholdt etternavnet til sin eksmann.

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at jeg dropper hans navn ved en evt skilsmisse.. Men det kommer kanskje an på hvor lenge man har hatt nanvet, og hvilket forhold man har til hverandre etterpå..

Skrevet

Jeg kuttet ut pikenavnet mitt og tok mannen sitt navn når vi giftet oss....etter å ha vert gift i 5 år og fått 2 barn så skaffet han seg en dame på si....og det ble skilsmisse.....Da hette jeg og barnet kun mannens etternavn......tenkte først jeg skulle beholde det...men fant etter hvert ut at Nei det var ikke aktuelt...så jeg tok tilbake mitt pikenavn...og vi søkte om å få gi sønnen et mellomnavn- mitt pikenavn....sånn har vi det nå og det er egentlig veldig greit og føles helt rett.

Skrevet

Det vet jeg virkelig ikke og håper ikke det blir en aktuell problemstilling for meg.

Det var jo en del jobb å bytte navn første gangen. Måtte jo bytte ut alt av legitimasjon og si fra til alle.

Skrevet

Er vel gjerne en grunn til at jeg hadde puttet det bak mitt eget og hatt begge. For å slippe å ta det bort igjen om det ender i skilsmisse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...