blond Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Her har det vært vanlig å gi en gave mellom 50-100 kroner, men jeg ser at mange gir dyrere gaver. Jeg tror ikke små barn vurderer gavene og tenker verdien av de, de tenker bare at de liker den eller ikke, men jeg merker at foreldre bryr seg mer. I ett tilfelle fikk sønnen to gaver som jeg vet ble tilsammen ca 100 kroner, vet ikke om foreldrene syntes den ene gaven var for liten eller hva som lå til grunn. Hva tenker du om prisen på gaver, typen gaver og hva du gir "tilbake" når det er gjesten sin tur til å ha bursdag?
*gruffalo* Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Føler også at noen her gir mye. Men så tenker jeg at det kan jo være at de har fått det på tilbud også... På skolen har vi avtalt 70,- I barnehagebursdager til minstemann gir jeg som regel 70-100,-
blond Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2009 Greit at de kan ha kjøpt ting på tilbud, men tingen er likevel verd ordinærprisen og det kan på den måten gjøre forskjell på gavene. Det virker som vedkommende har brukt masse penger på gaven, høyner nivået.
*gruffalo* Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Ja, det er jeg enig i. Føler liksom at en bør gi det samme tilbake...og da blir det jo bare dyrereog dyrere! På skolen har vi f.eks blitt enig om 70,- Da gutten vår hadde bursdag fikk han 100,- av en. Og mora der hadde sagt til meg en gang at vi måtte vel få velge hva vi skulle gi... Og da han skulle feire dagern følte jo jeg at jeg måtte gi det samme tilbake. Men så skulle han feire dagen med en annen...og jeg kunne jo ikke gjøre forskjell. (han hadde gitt 70,- som avtalt i bursdagen til gutten vår). Så jeg endte opp m å gi 70,-til begge, pluss en liten pose med snop. Synes det var vanskelig, for ville jo gi tilbake d han fikk...men kunne ikke gjøre forskjell. Pluss at jeg ikke ville bryte avtalen med 70,- ift de andre foreldrene...
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Prøver å la det ligge på 50-70 kr, blir jo fort mye penger, når ungene går i store klasser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå