Gå til innhold

Anniken kom til verden 16.03.09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har vi kommet hjem med vårt lille vidunder!

Hun bestemte seg for å komme til verden i en fei, uke 36+5.

Natt til søndag fikk jeg mensmurringer som gradvis bygde seg opp til rier. Vi reiste inn på sykehuset søndags formiddag, og jeg hadde da 3cm åpning og ganske tette, men korte rier. Vi fikk en fødestue, men etter noen timer begynte det hele å dabbe av, og om ettermidagen hadde det ikke skjedd noe mer ifht åpning. Vi dro hjem, og jeg hadde fortsatt rier, men ikke oftere enn 1 eller 2 rier pr halvtime - slik fortsatte det utover natten, så jeg fikk sovet litt, men våknet av enkelte skikeklig kratige rier.

Tok tiden på riene fra klokka 4 og utover, men de var ganske korte (30-40sek) og det var 8-10 minutter mellom dem - på føden fikk jeg klokka 06.00 beskjed om at jeg hadde gooood tid selv om jeg hadde litt blødning ( typ blod på papiret etter dobesøk). Sambo måtte på jobb, så jeg bestemte meg for å dra hjem til mamma etter at eldstesnupp hadde blitt levert i barnehagen, men da vi var på vei ut døra merket jeg at jeg blødde enda mer og vi dro derfor rett til føden.

ankom føden klokka 08.30 med 9cm åpning - ble sendt rett på fødestuen og fikk verdens søteste jordmor. Selv var jeg 100% sikker på at disse riene var ikke effektive nok - jeg sto der med lystgassmasken og var spennklar på lange smertefulle rier, men det kom bare "tullerier" som jeg kalte det. Vannet gikk ca 09.30 og klokka 10.05 etter bare 4 pressrier var det hele overstått!

Anniken var 3470gram 48cm lang og scoret 9 10 10 på apgar. H.O var 36cm. Det første jeg la merke til var de fantastiske smilehullene hennes, og masse sort hår! Da har jeg 2 flotte fødsler på under 4 timer å skilte med, men tenker likevel at det holder for meg :) Kanskje en attpåklatt en gang i fremtiden ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nåååw, så kos:)

Gratulerer så mye:)

Skrevet

gratulerer så masse. Deilig å få det overstått tenker jeg... Kos dere som tobarnsforeldre.

Skrevet

kos dere ;) og gratulere så mye ;)

Skrevet

Så bra!!! Hun var jo bare helt prima jenta jo;) Gratulerer så mye!! Best å forberede seg skjønner jeg.. Fikk litt før sist gang, kanskje det kan skje om bare 1 - 2 uker...

Skrevet

Gratulerer masse med vel overstått fødsel og en flott jente! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...