Gå til innhold

Hva hjelper mannen din til med hjemme av husarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jobber han masse eller har han "normal" arbeidstid?

Er dere 2 om å holde det rent og ryddig eller faller det meste på deg?

Bare lurer på hvordan det er i andre hjem :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jobber gubben en del overtid ja men han er like flink i huset, han rydder og støvsuger, han setter inn i/tar ut av oppvaskmaskin, men er ikke så flink til å vaske av benker og sånnt....men han er med på alt,

Skrevet

Han hjelper ikke til, han bidrar på lik linje som meg!!

Hvorfor skal menn "hjelpe til", sitte barnevakt for egne barn osv?

De er da en del av "familien" å må bidra slik alle andre gjør...

Skrevet

hei!

hos oss blir det fort til at jeg tar mesteparten av rengjøringen. han kjører lastebil og er derfor bare hjemme en kveld i uka+ fredag kveld, lørdag og drar igjen tidlig søndag.

men hvis han kommer hjem tidlig en dag så hjelper han alltid til! han er kjempe flink! han får litt dårlig samvittighet fordi jeg vasker og styrer når han ikke er hjemme så han lager som oftest middag når han er hjemme og tar seg av klesvasken. mener vi har en ganske grei fordeling. hadde han vært mer hjemme hadde han også hjulpet til mer. er kjempe stolt av han:) i tillegg er det som regel han som vasker badet. av den grunn at det blir mye renere når han vasker.

Skrevet

Så flott da! Er sånn det bør være ;-)

Skrevet

Ja beklager oversriften, det ble feil. Mener hva gjør mannen din av husarbeid hjemme :)

Skrevet

Min mann gjør stort sett ingen ting. Tar ut og inn i oppvaskmaskinen er vel det eneste. jo han støvsuger hvis jeg spør...feks i forkant av et selskap eller lignende. Nå har det seg sånn at jeg er hjemmeværende. Men med tre barn er det klart at jeg aldri er arbeidsledig. Føler det noen ganger litt kjedelig at han aldri gjør noe hjemme men minner meg selv om at det er han som tjener pengene. Men han er nok litt bortskjemt:-)

Skrevet

Akkurat nå er jeg hjemme i permisjon og da sitter ikke jeg og ser på rotet til han kommer hjem fra jobb ;)

Men det er han som betaler vaskehjelpa, så han kjøper seg fri litt der (selv om vi har felles økonomi har vi begge litt lommepenger igjen på konto når alt det faste er betalt, det er av disse han lønner vaskehjelpa). Ellers har vi etterhvert tatt på oss ansvaret for litt forskjellige ting, det er stort sett jeg som vasker klær og rydder stua. Han tar ut søppelet, rydder kjøkkenet og lekerommet til ungene. Jeg handler maten og han lager den osv. Jeg gjør litt mer enn han inne, men han tar til gjengjeld alt ute (bilvask, måking, vasking, luking, klesklipping, rydding av uteleker osv).

Jeg er nok den som sitter mest i sofaen her i huset, så han bidrar minst like mye som meg.

Skrevet

min mann jobber for tiden borte i ukedagene er hjemme lørdag og søndag. da vasker han gulv og gjør de tunge tingene som jeg ikke klarer for tiden siden mine sva.sk.plager er helt ekstreme denne gangen.

han tar seg av gutten vår på snart 2 år og hjelper til med d jeg ønsker at han skal gjøre.

jeg prøver å vasker klær og tørke støv og lager middag ellers gjør han alt.

Skrevet

Hei!:)

Mannen min jobber 4 uker på, og er 4 uker hjemme. Derfor skulle man kanskje tro at han gjør mye når han er hjemme.. Men han holder på med masse oppussing på huset(og har i tillegg mange andre unnskyldninger..), og derfor er det jeg som gjør det meste av husarbeidet, vaske klær, rydder og vasker osv. Og det er helt greit for meg, jeg liker å stulle og stelle og få det fint.

Han er forresten flink til å lage middag til jeg kommer hjem fra jobb, så det skal han ha en stjerne i boka for!:)

Vi var mye flinkere til å dele på husarbeidet før, for da gjorde vi det meste sammen..:)

Skrevet

Hittil har vi jobba 100% begge to, og da er det ikke snakk om å ”hjelpe til hjemme”.

Det er begges hus, og begge to vil ha det ryddig og rent hjemme.

Nå jobber jeg mindre enn 50% så da er det naturlig at jeg tar unna litt mer når jeg er hjemme.

Men gulvene har liksom blitt hans ansvar da og badet mitt, også blir resten av huset tatt av begge litt ettersom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...