Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Inspirert av annen tråd her. Hvis man skal kutte ut vaskesprayer, hva bruker dere da på kjøkkenbenken, badet og stuebordet?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 En dæsj klorin i doskålen, Jif skurekrem til resten på badet. Grønnsåpe til støvtørking, og gulvvask(da først lukter det rent;)). Zalo til kjøkkenbenken og kjøkkenbordet. Til speil og vindu, bruker jeg den flytende til Jif, beregnet for vindu(lita blå flaske). Er der mye fett i det jeg skal vaske, så bruker jeg i tillegg en liten dæsj Salmiakk i vannet. Og så har jeg et ubehandlet trebord. Skal det vaskes grundig(ikke bare tørke av det), så bruker jeg faktisk vann og stålull:) Det blir så fint av det. Som du ser; ingen sprayer av noe slag:) Det går faktisk an, selv i dag.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Da er det vel bare å skifte rutiner her da. Har bare vært så lettvint med jif sprayen!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Jeg bruker kun Grønnsåpe og Hvit Jif skurekrem. Og klorin i toalettet. Til speil bruker jeg sånne jif-kluter
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Det finnes en del universalvaskemidler. Ajax professional, f.eks, er ganske grei, den tar flekkene mye bedre enn de "vanlige" ajax-greiene. Rosa flaske. Den kan brukes til gulvvask, toalett/vask, kjøkken og gulv. Jeg holder meg likevel til forskjellige sprayer, synes det er enklest. Men til glassbordet vårt bruker jeg bare ren klut med rent vann. Blir like fint som med den illeluktende sprayen. Samme med speil.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Eddik kan brukes som desinfiserende vaskespray. Ellers er det bra med Krystallsoda og sitron hvis man vil unngå farlige stoffer. Helsekostbutikker har flotte produkter.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Bruker microfiberkluter og vann. Fortreffelig til alle overflater. På badet bruker jeg Domestos Fresh for det meste, eller bare microfiber og vann der også. Speil blir skinnende blanke, samme med porselensoverflater. På kjøkkenet går det i Jif el Mr. Muscle spray hvis det er mye fett. Eller zalo.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Ser en del bruker grønnsåpe. Men det er faktisk ikke så bra som man tror. Det lukter rent, men det er fordi vi er vant til det. Men grønnsåpe legger igjen en fetthinne etter seg, og på denne hinnen har bakterier, støv og skitt lett for å feste seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå