Artica Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Jeg var på ul for tre dager siden, og ble da satt frem en uke. Er nå kommet til 13+2 dager. Alt så helt fint ut da. Lille tass hoppet og spratt rundt, og var veldig aktiv. Nesebenet var normalt, det samme med tykkelsen på nakkefolden. Så i natt begynte jeg å blø igjen, har blødd frem til for 3 uker siden. Da var det bare spotting, nå var det som å ha mensen. Det kom masse friskt blod. Har kommet mindre de siste timene. Har nettopp vært til ul, og utvendig ser alt bra ut, men det ser ut som at blodet kommer fra den ene kanten av morkaken. Noen av dere andre som har vært borti dette tidligere? Blir selvsagt bekymret:( Gynekologen ba meg om å ta det med ro, og slutte å trene for en periode. Har til dels trenet hardt, slik som før jeg ble gravid.
VinterSol+2 Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 ¨du må holde deg i ro sånn at ikke mer av morkaken løsner- det er ganske vanlig at et hjørne løsner litt, og da blør det, -uten at det har noe ytterligere å si for svangerskapet. men det er nok et tegn om at du må ta det mer med ro, fremover ja! hurra for at alt er i orden med lille! klem til deg
Artica Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2009 Syns det er så vanskelig, har tre barn fra før av. Og i dag har jeg tatt full husvask, pluss at vi har hatt overnatting av to barn ekstra. Jeg kan hoppe over treningen, og ikke gå turer. Tenker at dette kan bli helt umenneskelig om jeg må fortsette med dette igjennom hele svangerskapet. Eller er det slik at dette vil gro igjen, slik som et sår? Eller har denne biten løsnet, og en uopprettelig skade har skjedd? Jeg har i svangerskapet blødd/spottet helt til inntil for tre uker siden. Så sluttet det plutselig opp. Det var i den ene veggen til morkaken da også. Noen som vet grunnen til at dette skjer?
VinterSol+2 Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 altså, den biten som har løsnet, har nok løsnet, men blødningene vil gi seg.. antagelig får du ta det med ro en periode, og så høre med legen hvordan du gjør det videre. det er jo en av risokoene det, ved svangerskap, -at man ikke nødvendigvis kan regne med å fungere 100%som normalt gjennom hele;-) grunnen til at morkaken løsner litt, er vel rett og slett at den er mindre festet i en ende eller lignende. Den ligger jo pakket rundt livmor i starten, og etterhvert som livmor vokser, flytter den seg jo litt. faren er hvis den skulle løsne helt, for da kan det være fare for både ditt og barnets liv, -så det er vel verdt å ta det mer med ro når legen har sagt at du skal gjøre det.
Artica Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2009 Takk for det siste du skrev, ble plutselig litt mer alvorlig en det jeg trodde. Legen ga meg ingen informasjon om dette, sa mest at jeg skulle holde meg i ro for den psykiske belastningen om det skulle gå galt. Han sa også at han ikke trodde det av medisinsk grunn var nødvendig å roe det ned, men heller at om det skjedde noe, så slapp jeg å tenke på at det var fordi jeg hadde vært på tening etc. Rart han ikke ga meg denne informasjonen. Takk for svar:)
Molait Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Hos meg kom det ut en klump på str med plomme og blødde ganske bra. (trodde jeg mistet, men visteseg å være to der inne på ul) Ble sm i 1,5 uke uten at jeg ba om det. Fikk beskjed om å ta det med ro. Ikke bære gutten på 2,5 så godt det lar seg gjøre ikke løfte tungt (sitte med gutt på fanget fremfor å stå å løfte) treningsforbud og ikke samleie på et par uker. Hos meg var det at morkaka lå på kannten liksom. Så da gnager den på hjørnet. Dette vil mest sans bedre seg etterhvert som alt flytter seg litt oppover. Hadde stopp i blødninger i et par uker og i går begynte det bli litt rosa igejn, så jeg må nok bare roe ned gitt.
Artica Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2009 Gratulerer med to i magen:) Morkaken min ligger over fosterer, altså mot magesekken. Om det slutter å blø helt, fikk du da klarsignal til å være i aktivitet igjen, eller må vi ta det med ro hele svangerskapet? Hvor langt har du kommet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå