Gå til innhold

Hvem i familien deres vasker bilen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten diskusjon på gang her......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør vi sammen:) Skikkelig familiehygge da, hehe

Skrevet

enten han,jeg eller så gjør vi det sammen.kommer litt ann på ungene også,om de må passes på, men som regel er de ute sammen med oss.

skal det skje full fart,så gjør mannen det :-))

Skrevet

Som regel han. Noe må han gjøre å vettu... ;)

Skrevet

Min mann gjør alt. Han vasker den, mekker, skifter dekk. Faktisk han som fyller, maks 5 ganger jeg har fylt selv.

Skrevet

Mannen min fikser alt som har med bilen. Jeg har ikke engang lappen, så jeg slipper;)

Skrevet

MEG :o)

Jobbet på en bilutleie der jeg måtte hjelpe til med å klargjøre biler og er blitt veldig kresen etter det.

Jeg elsker å vaske og dille med bilen....

Samboer hater slikt og gjør det kjapt og gale og det ser ikke så bra ut etterpå....

Skrevet

samboeren min har ansvaret for bilen :)

Skrevet

Det er det mannen i huset som tar seg av. Jeg har nok med å vaske huset.

Skrevet

akkurat nå er det sambo. før hadde vi hver sin bil. da tok jeg vask og polering på min selv. elsker å dulle med bilen. men er ikke helt det samme når det ikke er "min" når han er på sjøen vasker jeg da.

Skrevet

Da vi hadde bil gjorde jeg det stort sett alltid. Mannen min kan heller ikke skifte dekk, og verktøyet i familien er det jeg som eier:) Ikke helt omvendte kjønnsroller, men jeg foretrekker en renere bil enn han og da må jeg gjøre det selv. Må legge til at han tar det meste av husvasken og interiørmessig er det han som har den sikre smaken (er utdannet inne kunst og design). Han lager fine møbler i det minste, selv om han ikke klarer å sette opp en lettvekt.

Skrevet

Stort sett jeg - eller lillesøstra til mannen min (som vil tjene penger). Jeg tar det meste fysiske arbeidet i familien.

Skrevet

Det gjør vi da begge? Har en bil hver, og er da bare rett og rimelig at vi deler på det. Samme hvis vi hadde hatt en bil som begge brukte.

Skrevet

Vi pleier å vaske sammen. Om vinteren så vasker han den i vaskeriautomater.

Skrevet

Mannen, muligens sammen med eldsta på 4 ;o) Han har så sterke meninger om kluter og såpe og rekkefølge på vask (på samme måte som jeg har det med innendørsvasken) så da tar han den, og så tar jeg hoveddelen av innevasken. Noe som passer meg utmerket :oD

Skrevet

Det gjør mannen gitt, begge bilene. Han tar alt ansvar for alt fra vask til service, akkurat som jeg tar ansvar for f.eks klesvask..

Ganske tradisjonell fordeling av ansvarsområder her i huset, men så lenge alle er fornøyd så ;)

Skrevet

Men deler dere alt likt, solstråle69?

Hos oss er det alltid han som vasker bilen, men det er jo andre ting jeg alltid gjør. Det fordeler seg litt sånn naturlig. Jeg synes ikke at alle oppgaver må gjøres sammen eller annenhver gang.

Skrevet

Vi leverer i vaskehall. 190 kr for utvendig og innvendig vask. Verdt hver krone! :)

Skrevet

Vaskefirmaet på storsenteret. Og det til tross for at mannen MÅTTE ha høgtrykkspyler for å kunne vaske bilen selv :o)

Skrevet

Jeg. Alltid jeg, begge bilene. Skjønner ikke noe av min mann som ikke vil vaske bilen sin, men siden jeg sitter i den én gang i uka, så vil jeg ha det rent.

Skrevet

En eller annen fyr på et kjøpesenter her, vil ikke kalle han familie ;)

Skrevet

Det er ihvertfall ikke meg! Mannen min er vokst opp i bil-familie(bilforhandler samt bilutleier) og har jobbet på verksted, salgshall og med vasking og klargjøring av biler siden han var en neve stor (nå jobber han med noe helt annet, men det sitter jo i blodet enda), så jeg vil aldri kunne gjøre en god nok jobb, og det går HELT fint for meg! *lat*

Det hender vi leverer den hos noen stanere borti her, men de var litt småslørvete sist, så spørs vel om det blir gjentatt. Ikke at vi har så rene biler til daglig, men når de først vaskes må det gjøres ordentlig har jeg hørt;-))

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Han. Han har jobbet som bilklargjører, og er veldig kresen på vasking av bil... Og så syns han det er kjekt også, pleier å møte kompiser på bensinstasjonen og så vasker de bilen sammen, hehe... Men jeg rydder og vasker litt innvendig da... Vi har også andre ting som jeg tar meg av/han tar seg av når det kommer til husarbeid. Han støvsuger og tar ut søpla, mens jeg som regel rydder og lager middag. Syns det er greit å kunne få gjøre det vi syns er kjekkest selv av plikter=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...