Gå til innhold

diskusjon om knipsing av fingre i familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mannen min sin familie går det nå diskusjon om hvorvidt man skal knipse fingrene eller ikke på barna når de rører eller gjør noe galt.

Jeg er TOTALT i mot det, og ønsker ikke at det skal gjøres med vårt barn. Vi gjorde det ikke med forrige mann og han var ikke så besett på å røre selv om vi ikke knipset.

mannen min og resten av hans familie er for å knipse fingrene, og det gjøres på de andre barna i familien.

Så jeg lurer på om det er mere vanlig å knipse enn å ikke knipse? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjetter, uten å ha noen tall på det, at det er omtrent like vanlig som å stemme FrP.

Selvsagt knipser vi ikke ungene våre om de gjør noe vi ikke liker. Jeg bruker ikke denge kona om hun er vrang heller ...

Skrevet

HI her:

Kansje jeg skal markere et poeng ved å knipse fingrene til den personen som måtte gjøre det med mitt barn. Regner med Svigermor blir bra paff om jeg kommer bort å knipser henne på fingrene. Men budskapet må vel nå fram da om det ikke gjør det i muntlig form da ha ha.

Skrevet

her er det ngen form for fysisk straff i d heletatt... syns ikke noe om d, hadde ikke likt d selv;) tonefall og ansiktsyttrykk gjelder på besøk osv... hjemme er det først advarsler, så rommet.

Skrevet

Selvsagt knipser vi ikke. Hva slags signal gir det til barna? Det er lov å være voldelig mot andre?? Syntes svare til pila var bra... :)

Skrevet

Å knipse, slå, sparke eller denge andre vitner om at den som gjør det mangler ord.

Det er vel voksne mennesker vi prater om? I så fall bør de kunne finne andre metoder...

Skrevet

Min svigerfamilie knipser også, og etter mye om og men så skulle jeg prøve jeg også, siden de sa at det var det eneste som virket på deres barn. Det endte med at jeg bommet litt da jeg skulle knipse og jeg knipset altfor hardt og både jeg og jentungen stor tuta etterpå, så aldri mer :) jeg liker ikke den måten å avstraffe på.

Skrevet

"Min svigerfamilie knipser også, og etter mye om og men så skulle jeg prøve jeg også, siden de sa at det var det eneste som virket på deres barn."

Ville du hoppet fra en bru om de sa det virket også? Eller kjørt i fylla?

Vi må da vel for fanden klare å tenke selv!

Skrevet

Hos oss har vi også en diskusjon på dette. Mannen min har knipset fingrene på den yngste vet et par aneldninger. Jeg forstår at han blir desperat for den yngste på 2 år er meget hissig av seg og ødelegger f.eks. ofte middagssituasjonene ved å slenge alt han får tak i rundt seg, ta mat og klisse det på meg for så å slenge ett eller anna hardt i gulvet så det ødeleges mens han hyler og skriker. Til slutt sprekker mannen min og knipser han på fingere, Gutten vår roer seg jo men jeg er ikke enig at DET er måten å gjøre det på. Han sa at han "dreit i om det var pedagosisk riktig, han var så sliten av all det slossingen med den gutten". Men bare det at jeg sa at jeg ikke likte det for husket selv at jeg ble slått på handa når jeg var liten. Så nå tror jeg ikke at mannen min blir å fortsette med det, han trengtes bare å gjøres oppmerksom på det.

Skrevet

her skal det ikke knipses nei!!!! Er totalt imot slikt! Du får knipse dem når de gjør noe galt:)

Skrevet

INGEN får knipse våre barn, det er ikke oppe til diskusjon en gang, slik er det bare. Jeg er ikke interessert i hva andre (slektninger f.eks) måtte mene om den saken, de har med å forholde seg til våre regler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...