Venter09<3med ny spire Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Blir litt engstelig jeg, prøver å ha sex med typen flere ganger. har kjempe lyst men klarere ikke, og de gangene jeg tar meg i skinnet og skal ha det begynner jeg og blø.. er det farlig hva skjer, redd for å miste den lille jeg når det skjer... er 16+5 nå... håper noen kan hjelpe meg med litt trygge og hyggelig støtte
VinterSol+2 Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 normal sex er ikke farlig. grunnen til at du begynner å blø, er antagelig at slimhinnene dine er litt ekstra sårbare nå i svangerskapet. er du klar? dersom du er anspent og redd, så er det ikke sikkert at du er klar, dvs våt nok osv. da kan du lett bli litt sår, og blø litt. da kommer ikke blødningen fra livmor, men fra skjeden, og det er helt ufarlig. du trenger ikke ha dårlig samvittighet, det er vanlig med både nedsatt og veldig stor sexlyst i svangerskapet,men en må bruke litt mer tid på forspillet, bare! ta det skritt for skritt, og utforsk hvordan kroppen din fungerer nå som du er gravid. gravidsex kan være utrolig heftig og deilig, for du blir så følsom! lykke til!
rosa76 Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Sånn er det emd meg også..enkelte av gangene. Friskt blod som kommer og jeg fik litt hetta første gangen, inntill jeg tnekte meg om at det er helt normalt. Slimhinnene er litt skjøre så gravide blør lettere. Jeg er ogsåplaget med neseblod. Du må selvfølgelig være obs på at det ikke skal blø mye og lenge..da ville jeg ringt sykehuset..hos meg stopper det å blø med en gang. vasker meg godt, tar på bind og bindet forblir mer som rent. Ellers bruker vi glidekrem da..
Minnie_Moon Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Jeg synes du skal gå til legen din og få en gynekologisk undersøkelse. For selv om det for de fleste er helt ufarlig å blø litt kan det jo være at du har en tilstand som gjør at det ikke er så lurt for deg å ha sex. Best å være på den sikre siden mener nå jeg. Så slipper du å engste deg også :-) Skulle det vise seg at du bør unngå sex kan dere jo alltid kose dere uten penetrering :-)
solstråle - 83 Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Hei Eg snakka med legen min om sex i svangerskapet fordi eg blei engstelig pga ein del mensenmurringar rett etter. Og da kom vi og innpå det med at ein også kunne risikere å blø litt. Som oftest var dette pga slimhinnene som blør lett, men i enkelte tilfelle så kunne det komme av at morkaka ligg langt nere og at det kommer fra denne. Dette kan dei sjekke med ein UL men forsto det slik at det ikkje ville være noko problem så tidlig. Dersom morkaka ikkje flyttar seg så kan par bli nekta å ha sex pga dette på slutten av svangerskapet.
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Hva med litt glidekrem? ;o) Da er du sikker på at det er fuktig nok, og da er det mindre sansynlig at tørre slimhimmer plager deg! Bruk god tid, og et lite løft til deg; for meg ble sexen myyyyye bedre etter ca 18 uker ;o) Før det var det litt rart og ubehagelig, men nå er det helt topp! Håper det ordner seg for deg! Lykke til (",)
scoobydo Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Var også engstelig for å ha sex i begynnelsen av svangerskapet. Noe som gjorde at jeg ikke klarte og slappe skikkelig av og begynte og blø. Når jeg klarte og slappe av så sluttet jeg også å blø...
Venter09<3med ny spire Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2009 takk for alle svar her.. er nok sikkert ikke noe farlig, men blir redd og engstelig når det skjer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå