winneboo Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Dere med "fæle" svigermødre, har de vært sånn siden dere ble sammen eller ble hun slik etter at dere fikk barn? Jeg har nå en kjempehyggelig svigermor, dog har ikke jeg og kjæresten barn sammen ennå(jeg har ett fra før) men det ville jo vært trist om hun ikke var like hyggelig etter vi eventuelt fikk barn. I min verden tror jeg at hun blir enda hyggeligere når vi får barn..haha.. vet ikke jeg.., men etter at min mor ble bestemor forandret hun seg ganske mye. Til det positive altså
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Min svigermor ble hyggelig ETTER at vi fikk felles barn. Før det likte hun meg ikke, men nå som jeg har "gitt" henne et barnebarn er jeg inne i varmen.
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 min svigermor var hyggelig før vi fikk barn. En av grunnene er vel det at de stapper i seg godteri og slikt døgnet rundt , og jeg er en liten helsefrik som ikke godtar at hun gir min ettåring en 200 grams melkesjokolade kl 11.00 en mandagsformiddag. (for å ta et eksempel) Så her har det demmet seg opp etter jeg ble nødt å redusere hennes godteforing av sønnen min siden det tok HELT av med kaker til frokost og slikt.
De tre gull Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Svigermor var fæl før og er fæl nå.. Om ikke enda verre..
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Hos oss var alt fint før vi fikk barn. Etter vi fikk barn er det bare blitt verre og verre.
solstråle69 Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Da er du vel litt skyld i det dårlige forholdet selv, Myrtel. Og hvis ettåringen klarer å få i seg en 200 grams melkesjokolade, må han jo være totalt utsultet?!?!... Det viser seg jo at besteforeldre gjerne ER slik, og hvis ikke barnebarna er der til frokost veldig ofte, er ikke dette skadelig. Som "helsefreak" burde du vite det.
stratosen_er mamma_ Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 svigermor er forsvidt hyggelig MEN hun er veldig sånn at hun ska "eie" gutten min (7mnd) når hun er sammen med oss og hun er veldig flink til å gi oss dårlig samvittighet fordi vi ikke kommer ofte nok på besøk hos dem....hun irriterer meg på et vis samtidig som jeg synes hun er ok, d er greit viss d ikke blir for mye liksom. Mamma har også forandra seg og blitt litt mer slitsom men hun kan man på et vis lettere gi uttrykk for at nå blir d for mye... d som irriterer meg også med sv.mor er at hun skal legge seg opp i all ting....nå får han får lite mat, skal han ikke ha ny bleie nååå, nei nå kan jeg ta deg opp (selv om han sitter sååå fint og leker seg selv) og så blir han selvsagt småirritert han og.. nei d er ikke lett med svigermødre... jeg synes d var lettere å "takle" henne før jeg fikk barn menmen... (d siste hun sa sist hun var her var til gutten min var at : "skal ikke du komme og vere hos meg snart da, mamma og pappa kan ta seg en sydentur eller noe, så kan jeg passe deg" jeg vil da ikke reise fra ungen min!!!! og så sa hun: "nå kunne jo du blitt med meg hjem du, viss jeg kunne tatt med puppen til mamma, men d går jo ikke så du får komme når du har slutta med den" *sukk* (og hun bor 1.5t unna.....og GODT er d..selv om d blir veldig intenst når vi først er sammen)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 stratosen_er mamma_ Tror du kansje overanalyserer hva din svigermor sier til deg, for jeg så ikke problemet i det hun sa til deg...
miss_chica Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 min svigemor har aldri likt meg, verken før eller etter vi fikk barn. jeg ødela alt den dagen hun ikke klarte å kvitte seg med meg for å få gutten sin tilbake. hun har gjort ALT hun kunne for å få meg ut av familien, som å finne på historier om meg og fortalt samboeren min, til å ha ignonert meg totalt når vi har vært på besøk. hun sier aldri hei eller hadet, og snakker via samboeren min om hun spør hvor vi har kjøpt den genseren til gutten vår eller noe lignende. før ble jeg lei meg når hun var sånn, men nå overser jeg det totalt. den dama skal ikke få ødelegge forholdet mellom meg og samboeren min. enden på visa har blitt til at samboeren min ikke vil ha noe med henne og gjøre, siden hun er ond tvers igjennom, og da får hun ikke møtt barnebarna sine heller. veldig dumt når det er den eneste bestemoren di har, men det beste for oss alle. de får heller se ann henne selv når de vokser opp, og avgjøre om de vil besøke henne eller ikke. jeg har hvertfall aldri gjort noe galt, bortsett fra å være glad i sønnen hennes.
våken_om_natta Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 Min svigermor er bare snill og god. Hun har fortalt at hun skjønte hvorfor sønnen hennes falt for meg med en gang hun traff meg. "Vi ble jo rent forelska i deg alle mann jo", sa hun. Det var veldig fint å høre. Nå har vi to barn, og hun er fortsatt like kos. Jeg er 100 % sikker på at jeg kommer til å ha et supert forhold til den dama så lenge vi lever. Finns ikke noe vondt i henne. Hun kunne faktisk vært litt mer pågående, men hun er en forsiktig dame:-)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 min svigermor var veldig glad i meg og veldig koselig da jeg traff gubben. men da vi kjøpte hus sammen begynte hun å bli ekkel mot meg. ble ikke bedre av at hun skulle bo i leiligheten i huset. ble bare verre og verre.. helt til vi fikk barn sammen. da ble det litt bedre. men enda ikke bra nok. når vi da flyttet og hun måtte leie leilighet et annet sted så ble det gradvis bedre. og nå er det egentlig kjempebra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå