Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Har prøvd å søke på nettet om det legen gjorde med meg i dag er vanlig prosedyre, men fant ingenting. Nå prøver jeg lykken her. Har nemlig hatt betennelse i fingen(neglerotbetennelse), som startet fordi jeg rev av en flinge.. Har gått på antibiotika siden mandag, og tar grønnsåpebad, men har ikke fått så god virkning. Derfor gikk jeg til legen i dag- for rett og slett å få fjernet neglen. Måtte ha 3 sprøyter med bedøvelse- da han dro i neglen skrek jeg av smerte- så bedøvelsen hjalp rett og slett ikke. Så nå er fingen bare vondere... På jobben mente folk at legen burde sendt meg til kirurgisk avdeling, eller bare latt neglen være, istedenfor å pine meg på den måten. Kjenner dere noen, eller har dere selv blitt utsatt fo dette?
b10na&lillegull Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Da jeg var 5 fikk jeg en dør på tommelen og måtte trekke hele neglen. Fikk to sprøyter og merket ikke at legen dro ut neglen. (husker ikke alt selv, men mamma syns det var verre enn det jeg syns )
b10na&lillegull Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Det var bare hos legen ja, ble ikke sendt til kirurgisk,
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 vil tro dette gikk mer på deg enn på legen. du har vel ikke den virkningen av bedøvelsen da. vil tro med 3 sprøyter at legen gjorde sitt beste for å unngå at du hadde store ubehag med inngrepe. nei jeg syneste ikke du burde vert henvist videre- skal du virkelig vente på time på en poliklinikk i ukesvis når legen kan gjøre det der og da??
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Det er greit at legen gjør det, men han må da vel for svarte sjekke at bedøvelsen virker først, får å dra ut negler uten bedøvelse er en kjent torturmetode, nettop fordi det er så ekstremt vondt. Blir irritert på leger som skal vite best, og ikke hører på pasienten!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Han fikk ikke dratt ut neglen, siden det gjorde så vondt. Bare lurte på om det er vanlig at fastlegen gjør det....
Schpoink Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Fastleger setter spiraler selv om de ikke er gynekologer så hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 Ok, begynte å lure på om du lot han gjøre det, da hadde du enten vært tøff eller ikke turt å si ifra. Er nok vanlig at fastlegen gjør det
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 Dette er jo noe av det de gjør på kirurgisk poliklinikk bl.a., men det betyr jo ikke at ikke fastlegen også _kan_ gjøre det. Legen kunne jo ikke forutsi at bedøvelsen ikke ville virke.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #10 Skrevet 19. mars 2009 Folk på jobben min syntes det var merkelig at han ville fjerne neglen (utdannede folk), og når jeg søker på nettet finner jeg nesten ingen andre som har opplevd noe lignende, og i medisinsk leksikon står det heller ikke at man skal gjøre det på denne måten, fordi bedøvelsen ikke virker pga betennelsen... Han påførte meg jo bare mer smerte....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå