Gå til innhold

Hvor ofte har dere 2åringen deres borte på overnatting??!


Snuppa & llillebror

Anbefalte innlegg

Snuppa her er 2 år og 2 måneder, har bare sovet borte 1 gang i sitt liv, da hos ei venninne av meg fordi vi var i "familiebryllup", da var ho 1 år.

 

Jeg tenker at ho sover best hjemme og at ho selvfølgelig skal få sove masse borte når ho er så stor at ho spør om det selv...men at nå har ho jo ikke noe "glede av" å sove borte, om dere skjønner hva jeg mener.

 

Har barnevakt til ho hjemme og sånn altså, så sitter ikke bare hjemme og sturer...men vil liksom at ho skal våkne i si egen seng på sitt eget rom.

 

Jada, vet jeg vil få litt pes for å være overbeskyttende og sånn nå...men det trenger dere ikke si. Jeg bare lurer på hvor ofte det er "vanlig" at dem sover borte jeg...vi diskuterte det litt når jeg var innom jobb idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også ei jente som er 2år og 3 mnd.Hun har sovet hos min mor 2 ganger og begge gangene har hun vært mye våken/urolig og siste gang var for rundt 1år siden.Vi har også hatt litt barnevakt hjemme.Synest det er best at hun sover i sin egen seng,for da vet jeg at hun sover.Hver gang vi har vært på ferie/tur alle 3,så sover hun dårlig.Ei venninne av meg synest jeg er litt tullete,men vi har til nå ikke hatt behov for at hun skal ligge borte:) liker best å ha henne hjemme.hehe :) så jeg vet ikke hva som er normalt,ville bare si at du er ikke den eneste med en 2 åring som ikke ligger borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her er 2 år og 3 mnd'er og har sovet borte 1 gang i hele sitt liv, og det var nå i januar. Vi har også veldig sjelden barnevakt til henne fordi vi har ikke så stort nettverk rundt oss.

Så lenge vi ikke har behov for at hun skal ligge borte (altså at vi skal på noe hun ikke kan være med på) så ser jeg ikke noe grunn for at hun skal sove borte heller jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en periode hvod vi "bodde" hos mine foreldre mellom hus salg/kjøp. Da ble hun godt vandt til å sove der. Mine foreldre syntes det er stas når hun kommer på ferie, og det gjør hun og, så det er vel kanskje en helg/natt annenhver mnd eller no? Og da blir det en hel opplevelse med at de henter henne med tog, og gjør masse aktiviteter. De bor en time unna, så hun ser dem ganske ofte, og dette er eneste plassen hun er på overnatting. Har prøvd en gang at hun la seg hos svigers mens faderen og jeg gikk på fest, men hun sov dårlig, så det venter vi litt til med. Hadde det ikke vært for at hun sover som en stein hos mine foreldre hadde vi nok venta med overnatting vi og. Syntes ikke det er overbeskyttende å ville at to åringen skal sove godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, vet egentlig ikke om jeg sku svare på dette innlegget...

Jeg har en gutt på 2år og 7 mnd. og en stor gutt på 9 år.

Foreldrene mine jobber ikke, og bor rett i nærheten så mine unger overnatter der rett som det er. Bruker sjelden annen barnevakt, vi.

Moren min er sånn som gjerne tar de på overnatting, tilbyr det selv, og synes det er mye greiere å ha de der enn å sitte barnevakt hjemme hos oss.

Minstemann sov vel der første gang da han var rundt 4 mnd, siden vi sku bort. Er jo egentlig etter at jeg sluttet å amme han, 1år og 3mnd at han beg å sove der mere da.

Men han er vant å sove hos dem fra før av siden moren min har passet han endel når jeg har jobbet, har hatt reiseseng der som han har sovet i på dagtid og da har han jo blitt vant til både sengen og rommet..

Jeg er kjempe glad for at de er vant å sove borte.. men nå har ikke minstemann sovet hos noen andre, det er nok ikke sikkert at det har gått like bra..

Med eldstemann så har ikke han slått seg like godt til ro hos andre igjen, da han var litt yngre da..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma bor rett ved oss, så her sover jenta vår på 2 år og 5 mnd ofte hos mormor`n sin :) hun syns det er kjempe stas, har hendt at hun også har sovet hos tanten sin, hun stor koser seg på besøk ...ikke fordi vi ofte trenger barnevakt, men fordi hun vil sove der innimellom, hun føler seg trygg der, men jeg har aldri vært borte fra henne mer enn en natt...tenkte jeg på her om dagen... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttene mine min på 5 og 7 sov borte mange ganger når de var 2 år.. og har fortsatt med det. Har 3 par beste foreldre, og flere tanter som dem sover hos. Ingen problem for han eller meg. Han har bare godt av å knytte seg til andre folk, og stole på andre i familien. Må kunne rive seg litt løs fra barn, tenke på seg selv, og vere "voksen" inni mellom.. Har flere helge turer, og prøver å ha 1 uke på ferie alene med mannen min hvert år.. Godt for oss, godt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er litt over 2år. Hun har sovet over hos mommo siden hun var året, gjerne hver mnd. I det siste halvåret har hun sovet der nesten hver fredag. Kos for alle parter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...