Gå til innhold

Slutte med nattbleie til gutt, "oppskrift"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk dere frem når nattbleien skulle av?

Har dere råd og tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en som akkurat har blitt 3 år. Vi slutter med nattbleien nå, da bleien har vært tørr de siste 5-6 ukene. Jeg tror det beste er å ikke tvinge det frem, men la det skje når han er klar. Kjenner gutter på 4-5 år som bruker bleie om natten da de fortsatt tisser i ny og ned.

Skrevet

Min er 3,5 år, han er tørr noen netter. Har du noe regler på drikke etter et klokkeslett på kvelden? opp å tisse før dere legger dere etc?

Jeg tenker om han tisser i ny og ned så er ikke det så farlig og slutter med bleie. Tenker på det som uhell.

Skrevet

Kjøpte inn tisselaken og tok av bleien.

Skrevet

Når bleien har vært tørr i 4-5 dager kan du prøve å slutte. Er de ikke modne så vil de tisse mens de sover, og da nytter det ikke å slutte. Eller, man kan jo slutte, men det blir mye sengklær på vask og dusjing om natta. ;o)

Lykke til!

Skrevet

Kjøpte en ny fin lynet mcqueen boxershorts til gutten som han skulle sove i når han sluttet med bleie om natten (dette hadde vi avtalt). Han var sååå stolt og kunne jo ikke tisse i den fine trusa! =) ingen uhell. Han hadde så og si sluttet å tisse i bleia på natta samtidig som han sluttet på dagen, så han var klar.

Skrevet

Ta det i hans tempo, og ikke stress han med det. Og IKKE vekk han når dere skal legge dere, for å få han på do. Dette gjør at blæra læres til at den må tømmes i løpet av natta, og det er jo nettopp det dere ikke vil. Dette fikk vi beskjed om av legen siden eldstemann sliter med sengevæting.

Begrens væskeinntak etter middag, og gi da drikke som ikke "bare renner rett igjennom", slik som saft, juice, nektar o.l. Er barnet tørst mellom middag og kvelds så gi melk.

Lykke til!

Skrevet

Kjøp Kylie Flergangs Kladd på Aliance Apoteket.

Hvis det så kommer noe om natta ,behøver du ikke skifte på hele sengen.Supert produkt som også finnes med vinger til å feste under madrass, slik at den ikke sklir vekk.God sugeevne og blir ikke like tett og klam som engangs kladder.Samt at den kan vaskes på 85C.

Kylie finnes også som avveningstruser til barn som slutter med bleie,fåes også på apoteket.Fint å bruke akkurat i overgangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...