Gå til innhold

hva skal man forvente av mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

at han er like mye hjemme som mammaen eller at han "deltar" så godt han kan? hvor mye bør han delta i familielivet?

mannen min deltar ikke på langt nær så mye som meg i barna våre og familielivet. de er bare små ennå, men det er jeg som har oversikten. han må alltid få beskjed om hva han skal gjøre. som dusjing, spising(mating til den minste) ol.

får helt sikkert masse kritikk her nå, men jeg har ikke oppfordret til dette. har alltid mast veldig på han, men det går ikke inn! blir bare dårlig stemning når jeg maser.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Det spørs jo litt hva han bedriver fremfor å være hjemme da. Hvis han jobber mye er det jo en ting, men dersom det går i øl med venner, turer osv er saken en helt annen.. da skal begge ha like mye tid til dette.

Er du hjemme er det forventet at du tar det meste av hjemmesyssleriet, men er dere begge i jobb skal det fordeles 50/50 hjemme mener i alle fall jeg.

Skrevet

Noen menner rett ogslett mer interesert og engasjert av seg selv mens andre må oppmuntres( les ikke masespå men på annen måte gies lyst og selvtillit til å prøve mer)

noen men er rett og slett også redde for å gjøre feil eller ikke mestre, og de trenger litt ekstra positiv støtte når de gjør noe selv om det ikke er like bra som duselv mener det dugjør er.

noen kvinner må også jekke litt på sine krav og forventninger og la mannen få slippe til og gjøre ting på sin måte.

det er mange grunner til at ikke alle men er så engasjerte som kvinner. og da er det vel deres kvinners oppgave å hjelpe de til å bli mer engasjerte i sien barns liv. men uten å mase. det fører aldrei noe godt med seg.

oppmuntring er å gi positiv tilbakemelding altså ros for det de gjør uten å kritisere det som ikke er fult så bra. ros uten kritikk kan føre til mer lyst til å delta.

Skrevet

Som Tale mener jeg at om begge jobber, bør man dele likt på husarbeid etc, mens om den ene går hjemme og den andre jobber, så bør selvsagt den som er hjemme ta mer av dette.

Men jeg synes man kan forvente av alle fedre at de engasjerer seg like mye i sine barn som moren- dvs at de er like interesserte, tar ansvar og viser omsorg. Det er da deres barn!

Skrevet

Det kommer jo an på hver enkelt familie. Jeg er ikke interessert i en "assistent" som skal "hjelpe meg" med hus og barn, så her har faktisk mannen min tatt mer ansvar enn meg. Jeg personlig trives ikke som hovedansvarlig for barn og hus, det passer meg ikke, men mannen min er veldig flink til slike ting. Jeg er enebarn og han er storebror, det kan ha noe å si.

Man må jo finne en løsning som passer til ens ønsker, behov og personligheter og litt kompomisser må man jo inngå. Det som er viktig er at begge parter må "ofre" like mye, det er altså ikke slik at den ene kan velge rolle og deretter skal den andre tilpasse seg, det må "forhandles" frem.

Skrevet

Hos oss jobber mannen en del, og jeg redusert. Men så fort han er hjemme så er hjem og barn delt 50%. Mannen min er like kjærlig, kosete og styrete med barna som meg, leker med de, steller og bader de, mater, lager mat, tar de med på kino, besøk til familie osv. Han er verdens beste mann og pappa. Nå har han bakt kake til meg, sin første kake ever, men gleder meg villt ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...