Gå til innhold

Sykemelding! Skal vedlegg 2 og 3 leveres til arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller skal bare vedlegg nr 2 leveres og vedlegg 3 leveres til NAV?

Jeg har blitt sykemeldt fra idag til 26 april.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal ha vedlegg 1. vedlegg 2 & 3 leverer du til arb.giver. det står øverst i høyre hjørnet.

jeg er sykmeldt selv og jeg gjør det på den måten. holder eksemplar 1 selv og leverer 2 & 3 til arb.giver =)

Skrevet

Det var det jeg og trodde men så ble jeg så usikker når det står at del 3 skal leveres til den som skal betale sykemeldingen og da trodde jeg det var NAV.

Takk

Skrevet

ja,når du sier det..så står det vel til den som skal betale.. men jeg vet at jeg leverer til arb.giver..som sender det videre til nav.. fordi arb.giver forskuddsbetaler lønn..så får de igjen av nav. men jeg tror du uansett bare kan levere til arb.giver. så sender de det videre..=)

Skrevet

Jeg tror du må fylle ut noe på egenerklering på ark 3 nederst, når du skal være sykemeldt over lengre tid..Tror arb.giveren betaler for de første 16 dagene så kommer resten av nav og da må de ha litt opplysninger.

Så fyll ut alt før du leverer ark 2 og 3 til arb.giver så sender de det videre til nav

Skrevet

Så lenge arb.giver ikke forskuddsbetaler sykepengene dine, så skal den deles sendes NAV. Det gjorde jeg idag nemlig..etter beskjed fra arb.fgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...