Gjest Tale30 Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Ser de har åpen barnehage der. Det så jo ut som om at det var mange aktiviteter for barna der da. Noen som vet om det er mulig å ha barnet i ordinær barnehage der, og om dette er veldig dyrt i forhold til kommunale barnehager? Er det noen andre åpne barnehager dere kan anbefale i Oslo, helst rundt Ila, Sagene, Torshov området? Når anbefaler dere å starte i åpen barnehage? 3 mnd er vel kanskje litt i tidligste laget?
Papegøyeblomst Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Har bare vært der i helgene, men ungene storkoser seg der, er mitt inntrykk... Det er ikke ordinær barnehage der, så man kan ikke levere fra seg barna der, såvidt jeg vet...Ring og spør, da vel!!
Gjest Tale30 Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Ja, jeg skal ringe i morgen. Det står at det er en barnehage som heter Månestråle barnehage, men det var vanskelig å se om det var barnehage med helårsplasser uten foreldre, eller om det kun var drop in med foreldre på slep Jeg har nå sjekket på nettet og har funnet 3 alternativer til åpen barnehage rundt der jeg bor: Tårnhuset, Åsenhagen og Bjølsen. Noen som kjenner til noen av disse?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 de har jo egen nettside,der står det meste!! jeg har også vært der i helgene,og det er kjempegøy der,ungene storkoser seg!!
Gjest Tale30 Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har vært inne på nettsiden, men det er greit å høre folks erfaringer. Ingen bedrifter trekker frem kritikk av seg selv på sine egne hjemmesider Også forsto jeg ikke helt den delen som sto om barnehage, og det sto ikke noe om pris. Det er jo bare å ringe dem, men jeg er en utålmodig sjel, og nå er det kveld
Gjest Tale30 Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Takk for tips om Åsenhagen Det så veldig koselig ut inne på kommunens nettside. Det sto også at det var sang hver dag klokken 11. Også er det veldig bra at det er gratis. Det er litt vanskelig å finne frem til hvor disse barnehagene ligger. Når jeg søker det opp på Gule sider så kommer jeg bare til Bydel Sagene, så det er ikke mulig å finne hvor barnehagen ligger på kartet. Søkte opp adressen da, men det var ikke noen barnehage registrert på den adressen. Vet du om Åsenhagen var veldig langt fra Torshov, Soria Moria og der?
Mom2Two Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 Jeg kan godt fortelle litt om Child Planet om du er interessert? Men da på pm.
oups Skrevet 19. mars 2009 #10 Skrevet 19. mars 2009 Hei! Åsenhagen ligger like ved Torshov kirke og Åpent bakeri. Bak sandakersententeret på en måte. Håper du finner fram. Det ser koselig ut fra utsiden iallefall.
Gjest Tale30 Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 Tusen takk for beskrivelse av Åsenhagen. Jeg skal satse på å finne frem Det virker lovende. Skal ringe dem å høre hvor gamle barna er. Jenta mi er 3 mnd, så det blir litt kjedelig om alle er 1 år og oppover..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #12 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har vært på child planet på majorstua, og må si at jeg ble ikke så imponert. Det er ikke veldig stort, men så lenge det ikke er så mange der er det jo pok, greit å holde oversikten ihvertfall. Ungene hadde det gøy.-) Men; det er ikke lov å ta med egen mat der, og den maten de selger ble jeg mildt sagt sjokkert over! Pølser, hamburger, pommes frites, kaker, juice/saft med sukker osv osv. De hadde vel et par-tre slager av noe barnemat på glass, men det var det hele.(ut i hva jeg kunne se ihvertfall) Greit om man skal gå på kafè, men der man skal ha med små barn og ikke har lov å ha med egen mat til ungen, så burde de ha noen bedre alternativer. Er ingen nazi, kan fint la ungen min ete bolle en gang innimellom, men synes ikke dette var passende i en (åpen) barnehage.
Gjest Tale30 Skrevet 19. mars 2009 #13 Skrevet 19. mars 2009 Ja, det var litt rart at man ikke skal kunne ha med egen mat. Da høres det kjekkere ut med en sånn koselig åpen barnehage med kassegitar, tegnesaker og eget kjøkken. Det går jo an å gå på Child Planet en gang i mellom pga de store lekeapparatene, men jeg ville ikke ha vært der daglig nei.. Det blir jo også dyrt når man må betale både for barnet og den voksne. Det syns jeg virket veldig merkelig. Er det billigere å sette fra seg barnet til å bli passet av andre enn å bli med inn selv? Eller det går vel kanskje ikke an å sette igjen barnet, men det høres billigere ut med 35,- for barn 35,- for voksen enn 70,- som enhetspris..
Bunnies by night Skrevet 19. mars 2009 #15 Skrevet 19. mars 2009 Jeg kunne gjerne også tenke meg å høre om månestråle barnehage dersom du vil sende meg en pm - har nemlig satt den opp på listen min over barnehage ønsker. Kjenner kun en som har barnet sitt der - og hun har vært fornøyd, men ellers vet jeg veldig lite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå