når 1+1 blir 3+en pus Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 jeg ser på det som en selfølge men to venninner av meg hadd navnene klare før de møtte kjærestene sine. og det var ikke snakk om diskusjon om navnene. jeg personlig synes at det bør være noe begge parter må være enige om. hva gjorde dere?
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Selvfølgelig. Ble enig om begge navnene. Hadde selv drømmer om navn da jeg var fjortis, men jeg var heldigvis voksen da jeg fikk barn ;-)
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Det var jeg som bestemte navnet på datteren min, fordi det var litt usikkert hvem som var far og det virket ikke som noen av de brydde seg så mye. Med sønnen, bestemte både jeg og BF.
når 1+1 blir 3+en pus Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2009 ok:) det var jo bra at dere ble enige. folk flest blir jo det tror jeg:D håper på flere svar fra andre. vill høre litt flere meninger
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 hadde jente navnet klart og min mann var enig:) pluss at han la til et ekstra navn han likte
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 vi var to om lage barnet vårt, og to om å gi det navn;) Vi diskuterte jo selvsagt frem og tilbake gjennom så og si hele svangerskapet, men vi endte på et navn begge liker;) Og det passer gutten vår:)
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 men neste navn er verre. Nå er ikke neste barn "påtenkt" ennå engang, men jeg VIL at barnet skal hete maren savannah hvis det blir jente, mens gubben nekter plent! HAn mener det holder med Maren, men jeg syns Savannah er er så pent;)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #10 Skrevet 19. mars 2009 UTEN at jeg hadde sagt hva mine favorittnavn var, så hadde barnefar funnet ut hvilke navn han syntes var finest, og på en utrolig måte så var begge de navnene navn jeg hadde likt siden jeg var liten. Skjønner at det er anderledes for dem som får barn alene, men når man er sammen med faren så synes jeg man kan tenke på hverandre. Ikke alltid man blir enig, noen ganger får moren bestemme mer og noen ganger faren. Vi var jo kjempeheldige hos oss da!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 jeg og samboeren min har ikke snakket så mye om det enda, og jeg vet vi kommer til å bli uenige om masse. jeg får ikke drømmenavnene mine men vi kommer til å få fine navn på barna. jeg har termin i slutten av august. og jeg liker spesielle navn det gjør ikke han i det hel tatt. men jeg synes mange "vanlige" navn er fine også så det bli bra:P
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #12 Skrevet 19. mars 2009 Ja, selvfølgelig. Jeg la frem det jeg syntes var fint og lot han velge fra lista. Han var ikke så flink til å finne navn, derfor lagde jeg en liste over hvilke navn jeg synes var fine.
når 1+1 blir 3+en pus Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 19. mars 2009 oj anonym 19:59.. snakk om flaks:D gratulerer med barnet og favorittnavnet til begge:D
L & lille L Skrevet 19. mars 2009 #14 Skrevet 19. mars 2009 ja herregud d syns jeg blir helt naturlig.. vi er to om og få barn og om og ta avgjørelser så va ikke snakk om at bare jeg skull bestemme det. selv om jeg har masse navn jeg syns er fin..
Bøtteknott Skrevet 19. mars 2009 #15 Skrevet 19. mars 2009 Mitt forslag, men var veldig sikker på at han ville like det :-) Vår sønn blir oppkalt etter broren til samboeren min (og selvfølgelig bf.. he he..) Broren hans døde for en del år siden, og jeg synes det er flott at navnet ikke bare er pent, men også han en betydning :-)
tiny_me Skrevet 19. mars 2009 #16 Skrevet 19. mars 2009 jeg hadde tenkt å diskutere det med han, men når det kom til stykket så fant jeg ut at det ville ikke han. han regna med at jeg hadde noen jeg likte fra før, så så lenge det ikke ble noe han helt og totalt hata så ble det opp til meg sa han.
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #17 Skrevet 19. mars 2009 Jepp, det var lange og tøffe forhandlinger med nr 3, med nr 2 så var hen heldigvis enig i mitt forslag siden han likte navnet i utgangpunktet og atpåtil viste hvor mye det betydde for meg. Eldstemann hadde jeg jo fra før, tross alt...og der var jeg helt alene og kunne bestemme fritt..
babygullz <3 vilde Skrevet 19. mars 2009 #18 Skrevet 19. mars 2009 Yess, jeg ville ha Frøya, som førstevalg, så Alexandra. Pappen ville ha Vilde, så da ble det Vilde Alexandra =)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #19 Skrevet 19. mars 2009 hehe skulle ønske jeg fikk velge navnet alene. kan ha noe med at vi ikke greirer å bli serlig enige. men så er jeg jo glad han engasjerer seg da. jeg vet med sikkerhetat min mann aldri ville godtatt å ikke få være med på navneavgjørelsene. og glad er jeg jo egentlig for det men akkurat nå når vi nok en gang sliter med å i det hele tatt nærme oss en enighet om akkurat dette hadde det vært fint å få viljen sin. men tipper han kunne tenkt seg akkurat det samme.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #20 Skrevet 19. mars 2009 Jeg fikk meg ny kjæreste når jeg var blitt gravid (null kontakt med BF) og det var faktisk min nye kjæreste (nåværende "pappa") som tok den siste avgjørelsen, jeg la frem mange navn, og hørte tilslutt på det han likte best, og er glad for det idag!! Et ganske spesielt navn, men var jeg som fann navnet, ikke han:) Nå venter vi barn sammen, og jeg har et jentenavn klart, om det blir jente. Men tror han syns det er helt okey, i og med jeg har modernisert et navn oppkalt etter mormor og farmor:)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #21 Skrevet 19. mars 2009 Når jenta vår ble født hadde vi vært enige om navnet i 8 år allerede vi! Det var et akutt tilfelle av "Å herregud, DET skal ungen vår hete!!" Håper bare ikke det blir gutt neste gang, for der er vi blodig uenige.. Men for å faktisk svare på det du spør om Ja SELVFØLGELIG får pappaen være med og bestemme! Skulle bare mangle, iallefall så lenge vi er sammen.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 19. mars 2009 #22 Skrevet 19. mars 2009 Selvfølgelig. Vi skal begge leve med navnene til barna våre resten av livet, så da er det jo naturlig å finne navn begge liker.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #23 Skrevet 19. mars 2009 vi er så heldige at vi har lik smak og det var ingen diskusjon. det kom helt naturlig..
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 19. mars 2009 #24 Skrevet 19. mars 2009 Jeg var ikke kjæreste med barnefar så jeg valgte navnet selv.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #25 Skrevet 19. mars 2009 her var det far som kom med forslaget vi endte opp med!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå