Gå til innhold

Ammehjelp meg, siden ammehjelpen vil ei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke noe om dette på ammehjelpen.no!

Hvordan steriliserer man flasker og brystpompe? Når må dette gjøres?

Kan man ikke bare ha med flasker hit og dit, siden de skal være sterilie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vasker de først også koker du di etterpå....ta en kjele med vann og kok opp, putt flasker, sutter, pumpedeler oppi...også er det gjort :o) da er det sterilisert

Skrevet

du striliserer dem ved å koke de i 3 min. En stor kjele med vann, ta fra hverandre pumpe og flaske, vask med såpe og vann først, SKYLL GODT, legg det i kjelen og kok. Du kan ta med deg flakser og pumpe hvor du vil, ha de i en plastpose slik at de ikke blir skitne. Kok flakser hver dag frem til barnet er 3 mnd, etter dette kan du koke hver 3. dag e.l. Men de skal vaskes med varmt såpevann etter hver bruk. Kjøp inn flaksebørste.

Det at det skal være "sterilt" hele tiden er tull. Det skal kokes etter bruk pga melkebakterier, men de skal ikke kokes før bruk. Du kan trygt la flakser og pumpe ligge i skuff eller i pose etter det er kokt og tørket.

Hvis du skal på besøk er det bare å skylle flaksene og pumpen i varmt vann og vaske og koke når du kommer hjem, men skal du pumpe og bruke flasken(er) flere ganger mens du er borte burde du vaske og koke etter bruk.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar! Da er det bare det at de skal kokes da, og må ikke være sterile til enhver tid? Jeg trudde det siden slike mikrobølgeovn-sterilisatorer lover at flaskene holder seg sterile i 24 timer om ikke lokket åpnes, og da tenkte jeg "Gosj! Hvordan gjør en dette uten en sterilisator da!"...

Noe annet enn bare å vaske og koke flasker og pumpe etter bruk, som er viktig å huske på i forhold til hygiene og pumping?

Skrevet

vask puppen med en klut før du pumper;)

Skrevet

Ammehjelpen hjelper nok primært ved ammeproblemer....;)

Du kan sjekke ut: www.flaskeposten.org

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...