Gå til innhold

egenmelding ikke gyldig ved graviditet?


SiljeP

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er gravid i uke 6 og i dag kom morgenkvalmen verre enn noen gang og jeg var nødt til å få noen andre til å jobbe for meg. Vanligvis tar man ut egenmelding når man er syk, men i dag fikk jeg beskjed av sjefen at egenmelding ikke gjelder ved graviditet og at jeg måtte på nav-kontoret for ikke å tape penger på det. Etter litt leting på nav sine sider og ellers generelt på nettet, har jeg ikke funnet noe som sier at egenmelding ikke gjelder ved graviditet. Men er det noen som kanskje vet noe om dette? Stemmer det eller ei? Syntes nemlig selv at det hørtes veldig rart ut at egenmelding ikke skal gjelde når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jo være helt feil! Jeg fikk beskjed av fastlegen min at jeg måtte ta egenmelding før jeg kunne få sykemelding. Så syns det hørtes rart ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tullete! Selvfølgelig kan du ta ut egenmelding! noen har jo verre dager enn andre og trenger ikke fulltids sykemelding. skal en skille mellom at du er gravid kvalm, har omgangssyke, forkjølet osv i svangerskapet?? Så når du kanskje er gravid kvalm skal du til nav? Herregud, for en dust av en sjef! Ta kontakt med din fastlege du og få ham til å stramme opp sjefen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du ta ut egenmelding, man skal jo ikke måtte sjukemelde seg for å være borte fra jobben selv om man er gravid. Sjefen burde vel strengt tatt være glad du ikke er sjukemeldt?? enig med Cilja S, sjefen din må være en dust. ta kontakt med fastlegen din ja...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...