Gå til innhold

Hva hadde dere tenkt hvis svigermor sa:

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg var ikke FORBEREDT på at du ikke skulle bære" til sønnen sin etter barnedåpen, i en litt på-kanten tone.

Det var jeg som bar denne ungen siden mannen min bar forrige til dåpen. vi tenkte det var fair siden begge vill bære.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok blitt veldig skuffa, men likevel bare latt det være. Og ikke tenke mer på det =))

Skrevet

Trengte hun å forberede seg til noe da?? Noen mennesker har en rar måte å formulere seg på... Ikke bry deg med et du...

Skrevet

jeg hadde tenkt at dama hadde for lite å tenke på. kanskje kjøpe henne et kryssordblad?

Skrevet

Det hadde jeg ikke orka og brukt mange hjerneceller på, hvis jeg ikke synes det var helt greit å starte en krangel med svigermor.

Dessuten var det vel en helt grei ting å si, hvis hun ikke var informert? Synes nesten det var rart at hun ikke var informert.

Skrevet

Hadde tenkt at hun tydeligvis tror hele verden dreier seg rundt henne, men ikke giddet å gjøre noe mer ut av det.

Sikkert himlet litt med øynene til mannen - he he ;-)

Skrevet

bare lurte på hva dere syntes. har ikke tenkt å starte noen krangel nei hehe. Hun var småspydig hele barnedåpen så jeg bare lurte på om det var flere enn meg som syntes det var en merkelig ting å si.

andre kommentarer var (bare et lite utvalg): "Uff hvor fælt du holder ungen i kjolen"..(fra andre siden av midtgangen i kirka så alle hører det)........ "stakkars baby, har ikke mamma nok mat til deg"........"Stakkars deg hvordan er det mammaen din holder deg"........."Trengte du bestille koldtbord? Jeg har ikke giddet å ta hensyn til de som har matallergi".....

(Hele min familie + meg selv har ikke kunnet spise det hun mente vi skulle ha til barnedåpen, derfor bestilte jeg koldtbord, slik at alle kunne plukke det de tålte.)...... Også spurte de om dåpsgavene han fikk var kjøpt på nille............... Er det mulig??? Så summa sumarum så følte jeg meg ikke så høy i hatten den dagen.

Mulig jeg er litt hårsår her..... Har en helt ufordragelig dag i dag.

Nei de var ikke informert om hvem som skulle bære. De var i syden til bare 2 dager før barnedåpen, og ville ikke prate med noen siden det ble så dyrt på mobilen. Og etter de kom hjem så spurte de ikke, og vi tenkte ikke akkurat på at noen trengte å forberedes på hvem som skulle bære ungen.

Men forrige barnedåpen var det hun som organiserte mot vår vilje. Hun bare "tok over" for å si det pent.

Skrevet

Tror jeg hadde tenkt "herregud - det var også noe å blande seg opp i" blitt småirritert, for så å la det gå raskt i glemmeboken;) Orker ikke å bry meg med sånt småplukk:) Det viktigste er jo at mannen din og du finner ut av ting - så får jo hun bare mene det hun vil mene om det. Hun høres litt kontrollfreak ut... desverre må jeg innrømme at slik er min mor også. Hun har en tendens til å komme med noen krasse kommentarer i samme dur som din svigermors kommentar dersom noe skjer som hun ikke har regnet med eller er uenig i. Vi velger å bare overse :)

Skrevet

Glemte å tilføye at de tok familiebilder av begge guttene og pappaen sammen. men jeg fikk ikke være med. Ble litt skuffet da ja.

Skrevet

For et forferdelig menneske....er det første som slår meg...

Sikkert demonstrativt sur for at hun ikk fikk lov til å overta dåpen denne gangen heller.

Ikke bry deg om slik en sur kjærring....er hun slik ellers og?

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg tror jeg hadde ledd litt inni meg, og ikke brukt så mange kaloriene på hennes merkverdige problemstillinger og tankeganger.

Skrevet

Spurt om hun skulle ha vival før selskapet.

Hadde nok ikke brukt mye energi på dèt. Ikke er jeg så høytidelig at jeg hadde informert om hvem som skulle gjøre hva, med mindre de hadde spurt. Herrejesus.

Skrevet

for en hurpe, er det første som slår meg!

neste gang hun tar den tonen der til deg så spør henne rolig om det er nødvendig og snakke sånn!

Skrevet

Hev deg over henne!

Hun oppfører seg slik at det ikke er verdt din skuffelse!

Skrevet

Huffameg.. Jeg har ikke noen svigerforeldre, noe jeg synes er synd- men når jeg leser slik så er jeg plutselig glad for det..

Man kan undres hva som går av voksne folk :S

Skulle jammen ønske det var meg hun hadde snakket slik til noen ganger, da skulle hun nok fått høre det tilbake.. Kjenner jeg blir ordentlig sint på slike folk. Lykke til videre med dette kvinnemennesket, og jeg håper at hun ikke påvirker deg og mannen din sine liv ellers..

Trøsteklem fra meg:)

Skrevet

hun er faktisk et veldig smilende og hyggelig menneske. Og alt dette kommer ut med smilemunn, tross det nok er ment uten smilemunn. Noe som igrunn er ekstra irriterende. Tror nok det er noe i det at ingen kvinne er bra nok for en sønn.

Men men de bor 4 timer unna med bil, så det er i grunn ikke noe dagliggdagsproblem heldigvis.

Skrevet

"dritt-kjerring" tenker jeg!

glad for at jeg har verdens snilleste svigermor:))

Skrevet

Jeg hadde vel ikke vært klar over det siden min mann hadde satt sin mor på plass, og "kloklig" ikke sagt noe til meg.

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Skjønte ikke helt problemet til svigermor. Gjorde det noe at du bar? noe å være overrasket over? hmm..

Skrevet

Ser det er ganske delt mellom de som ikke ville brydd seg og de som syns det er helt forkastelig. Tror det har mye å si hvilket forhold en har fra før. Hadde det vært min svigermor, hadde jeg blitt irritert over hvor teit hun var (igjen), og hvis hun hadde fortsatt (som din tydeligvis gjorde), hadde jeg blitt veldig irritert. Det hadde nok gått ut over min mann, dessverre...

Min svigermor var forresten mektig fornærmet da min mor bar var datter til dåpen. I tillegg ville hun lage dåpen, og ha det hjemme hos seg. Vi ville ha det her vi bor, både for å kunne bestemme litt selv og fordi det var mest praktisk i forhold til forberedelser og alle andre gjester. Nå, etter 2 år, kommenterer hun ennå at vi valgte å ha det et sted vi ikke hadde noe forhold til. (Vi bare bodde der.... hehe) Hun var ganske sur hele dagen, og sånn er det alltid når hun ikke får bestemme. Forstår godt at du blir irritert, jeg:)

Skrevet

haha det var vel i så fall du som måtte forberede deg...på å bære..hu behøvde vel ikke være forberedt..huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...