Gå til innhold

Hvordan ser vannkopper ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kanskje et flaut spm. Men jeg lurer veldig nå!

Jeg og en venninne var på Tøyenbadet i dag med hver vår unge på 14 mnd. Der kommer det en gutt, kanskje 4-5 år, med små flekker over hele kroppen. Ansiktet, overkroppen, armene, bena. Jeg kan ikke si sikkert hva det var (kan jo også være en rar form for eksem?), men vi tenkte begge på vannkopper med en gang! For sikkerhets skyld flyttet vi oss til andre siden av bassenget, men er det ikke voldsomt smittsomt?

Så høres dette ut som vannkopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

små flekker, kan vel være så mangt? hehe

vi er midt i vannkoppene nå, og kan jo si hvordan de ser ut her.. noen er først bare røde "kviser" nesten, noen kom som en blemme fyllt med vann, og etter en stund får de en skorpe på seg.. men ser ut som han er dekt med illrøde vonde kviser på en måte på avstand.. men, når de er uttørket, så smitter de ikke lenger, men vise jo godt en stund etterpå.. så kan jo være han hadde hatt det.. tar jo en stund før alle "arrene" er vekke..

ellers kan det jo sikkert og så være en form for eksem.. gutten min har bittesmå(men de er små) prikker/kviser over "hele" kroppen, og dette har vi fått beskjed om er en form for atopisk eksem. selv om han ikke har eksem liksom..hehe

Skrevet

Det første jeg tenkte når jeg så han, var at han var fryktelig ung for akne! Så de så vel ut som kviser, ja. Kanskje de var inntørket... Er jo veldig merkelig å ta med ungen i et offentlig basseng med smittsome vannkopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...