Gå til innhold

Da er man dum da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om folk på BIM/DIB tror at alle vil det samme jeg... Grunnen til dette, er at det har vært en del innlegg her den siste tiden, hvor noen har gitt inntrykk av at alle som jobber i helsevesenet, men ikke er leger, var for dumme til å komme inn på medisinstudiet.

Alle de andre profesjonene har tydligvis så enkle studier, at man bare kan betale semesteravgift, sitte på café å drikke latte, mens man venter på at autorisasjonen skal dumpe ned i postkassen...

Blir litt oppgitt når jeg leser sånt! Selv er jeg radiograf, og det var ikke bare å seile igjennom studiet! Har venner som er farmasøyter, sykepleiere, fysioterapaut og lege. Ingen av oss har seilt igjennom studiene. Medisinstudiet er lengre, ja, men studiebelastningen hvert år er ikke større enn andre studer.

Syns det er trist at folk har en slik holdning til oss som jobber innenfor helsevesenet, for hver dag gjør vi en kjempeinnsats for andre menneskers helse! Kanskje har vi ikke vært flinke nok til å vise hva vi egentlig gjør, og hvilken rolle vi spiller?

Hvorfor sitter enkelte av dere med dette inntrykket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er dumme! Selvfølgelig ville dere egentlig vært lege, og hatt ansvar, bedre lønn og prestisje! Dere er jo en gjeng med flokkdyr, med fårete, selvtilfreds smil, som tror dere gjør en god gjærning. Dere kan piss off hele gjengen

Skrevet

hehe .. hadde det ikke vært folk som jobbet som hjelpepleiere, omsorgs arbeidere, miljøteraputer ,sykepleiere,osv så hadde ikke verden gått så bra. for er ikke alle som har famillie som kan ta vare på dem når de er gamle, funksjonshemmede hadde ikke hatt tilsyn og hjelp i hverdagen, unger som er utagerne hadde havnet på gata.. ja mye som vill skjedd om ikke vi hadde hatt de vi har i helsevesenet nå.. noen liker faktisk og jobbe med dette og tenker ikke på lønna for da hadde vært fall ingen blitt noen av disse yrkedsgruppene..

vi burde være stolt av helsevesenet og det de gjør for og ta vare på og hjelp folk i hverdagen dette er mennesker med godhet og kompetanse..hadde vi ikke hatt de så ville ikke norge stått...

og ja jeg jobbe i helsevesenet og er stolt av det.. er ikke lege men ønsker ikke det heller... da hadde jeg gått lege studie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...