Gå til innhold

Vannkopper og flytur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle flyselskaper det slik at du kan bli nektet omborstigning ved synlige vannkopper?

Vi flyr med Iberworld til Gran Canari neste fredag og det står ikke et ord om denne regelen noe sted på siden deres.

Ingen av ungene er syke nå men etter at jeg hørte om denne regelen har jeg jo fått panikk for at de skal få det : ) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det håper jeg da virkelig, men regner heller ikke med at noen reiser med fly med barn som har vannkopper.

Skrevet

Hun som sminket ungene før flyturen er jo legendarisk her inne..

Skrevet

Barn trenger ikke bli serlig syke av vannkopper. Noen får bare et par kopper og ikke noe mere............ Synd å droppe en lenge planlagt tur pga det mener jeg..........Er jo mange på et fly med smittsomme sykdommer sikkert.......... Forkjølelse f.eks.................

Skrevet

Det er vil ingen som vil hverken ungene eller medpassasjerer så ille at de flyr med vannkopper???

Tenk om det feks er med gravide på flyet, som ikke bør utsettes for det? Da synes jeg det er rimelig egoistisk å gjøre det med viten og vilje!

Dessuten får man jo alt dekt på forsikringa om det skulle skje......

Skrevet

er ikke vits for deres del å droppe en tur hvis ungene er i god form og sånnt.. men du kan risikere det sitter en med svekket immunsystem, eller en gravid som ikke har hatt vannkoppene.. og for dem kan det være farlig.. og det smitter som ild i tørt gress..

Skrevet

Vannkoppene var tørre. Men hun la på litt dekkstift for sikkerhets skyld. Jeg hadde gjort det samme om jeg var sikker på at ungen ikke smittet noen mer og var i god form.

Skrevet

Seriøst? Hadde du reist til Syden - 6 timer på flyet - med barn med vannkopper??

Har ei venninne som var på Gran Canaria i fjor, barna fikk vannkopper på dag 2 - ingen av dem hadde spesielt glede av den turen kan du si...

Skrevet

Hvis det er uttørkede vannkopper som er saken, er det jo noe helt annet.. Men i denne saken er jo HI redd for at ungene SKAL få det..

Skrevet

Det er sesong for hjernehinnebetennelse også. HI sitt utgangspunkt er håpløst.

Skrevet

Sannsynligvis er de jo friske da, men om de oppdager vannkopper på fredag, bør de ikke reise på lørdag liksom...

Og iallefall ikke med hjernehinnebetennelse :-p

Skrevet

Herrugud for en hissig stemning

Gutta er helt friske , jeg bare stilte et spm................

det å sammenligne med hjernehinnebetennelse blir jo helt idiotisk

Skrevet

For å utdype det jeg mente.

hadde selvfølgelig aldri satt unger med høy feber og masse vannkopper på et fly.

Her var det spørsmål om de fikk en lett variant med et par vannkopper på overkroppen, ikke feber og topp form............

Bør man da droppe å fly???

Skrevet

Dem er jo fortsatt like smittsomme om dem bare har ett par vannkopper da.

Av hensyn til medpassasjerer så bør man la være å fly med barn med vannkopper er min mening.

Jeg har selv aldri hatt vannkopper og om jeg hadde fått det når jeg gikk gravid så hadde jeg ikke vært så veldig lykkelig akkurat.

Skrevet

og ikke minst om du da i tillegg var gravid i syden og så sjuk....

Skrevet

Jeg hadde nok droppet det, pga smittefare... Kjedelig å smitte andre som skal kose seg på ferie... da er det bedre å ta det på forsikringen synes jeg da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...