Gå til innhold

SF mål.....litt bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele tiden fulgt normalen på sf-målet. Denne gangen hadde det flatet ut, bare vokst 2 cm på 1 mnd og ligger nå under normalen. Jeg har heller ikke lagt noe på meg siste mnd.

Har ikke målt baby på en stund så nå ble jeg litt usikker, har fått dysmaturt barn tidligere.

Er nå i uke 37+6, magen har sunket masse og hodet er festet. Kan det at magen har sunket ha noe å si for sf-målet tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg holde rpå med svangerskap nr 4 og har opplevd på alle mine at sf målene har flatet ut på slutten...d har noe med at barnet vokser ikke fult så mye på slutten som ellers i svangerskapet...d er jo ferdig utvikklet og dermed roer voksingen også ned på slutten.

men snakke med jm om dette hvist du er urolig:)

Skrevet

I mitt forrige svangerskap hadde jeg det høyeste sf-målet i uke 37, deretter sank det, og neste mål flatet ut på samme nivå. I følge jordmor sank det, og holdt seg på samme mål, fordi hodet var festet og babyen var sunket ned i bekkenet. Det høres jo ut som det samme har skjedd hos deg, men er du i tvil tar du kontakt med jordmor.

Skrevet

hmmm.... ja jeg snakket med jm idag, var hun som målte. Hun ga liksom ikke noen forklaring, lurte bare på om jeg hadde vært til vekstestimering. det har jeg jo, men det er 4 uker siden - er etter dette det har stått stille. Ser på papirene til forrige sv. skap at jeg flatet ut på slutten, men det var jo ikke så rart han fikk ikke næring de siste ukene. Blæh, jeg får vel vente til neste kontroll før jeg blir hysterisk, skal til legen til uken.

Skrevet

var på kontroll sist fredag og da var jeg pluttselig under normalen.. har logget på streken hele veien.. jordmor ba meg komme tilbake på onsdag for å måle på nytt, og da viste målene no helt annet:)

så grunnen var nåkk at ongen hadde ligget veldig på siden på fredagen, så det ble litt skeivt..

men ligger rett under streken nå så har jo ikke vokst så mye, men hun mente det var normalt mot slutten!

Skrevet

E det samme jordmor som har målt deg alle gangene?? Jeg har nemlig ei jordmor nå som jeg har vært hos 2 ganger og hver gang måler hun annerledes enn det de andre '*(jordmor/lege) har gjort.. Så begge målene hennes er under streken. MEN jeg vet at hun ikkje måler likt som de andre. Prøvde å si noe til henne sist, men da blei ho sur gitt..

Skrevet

Ja, har hatt samme jm hele tiden - bare hun som måler meg.

Jeg tenker at hun ville sikkert sagt noe om hun var urolig for veksten. Er vel bare litt hysterisk siden knotten var dysmatur og har ikke lyst til å gå for lenge om det er tilfelle denne gangen også.

Ser jo at det er flere som har flatet ut så jeg tror jeg ser det litt an.

Får spise masse god og fet mat neste uken og håpe på litt vektoppgang i det minste:)

Takk for svar som gjorde meg litt roligere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...