Gå til innhold

Hva gjør jeg?!? stakkars jenta mi!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kort fortalt har hun (6år) vært mye syk siden jul og hun pleier aldri å være syk..

Nå i de siste 2 ukene har hun klaget veldig på magen.

Hun har spydd litt og vrir seg i smerte, klarer nesten ikke å få i henne mat og må tvinge henne til å drikke.

Hun er slapp og sovner.

Bleik og grå i ansiktet og mørk rundt øynene og er IKKE den jenta jeg kjenner!

vi var hos legen forrige onsdag og tok da alt av prøver og alt så fint ut..

Hun har prøvd seg på skolen, vi er nabo til skolen og det er bra.

Hun har blitt sendt hjem 2 dager og har vært borte 4 dager.

De andre dagene har jeg fått beskjed fra skolen at det er tydelig hun har vondt når hun er på skolen..

Hun var bittelitt bedre i helga og fram til i går.. Da ble hun helt grå og slapp og hadde tydelig myye vondt..

Hun har også klagd litt på beinet sitt den siste tiden og nå er det så vondt at hun ikke har tråkket ned på det på to dager.

Feber fikk hun også i dag..

Innimellom kan hun i korte perioder være bedre og pusle litt med noen leker eller tegne (ca 10-15min) så blir hun dårlig igjen..

Jeg gikk til legen igjen og der fikk vi beskjed om å observere henne i TO UKER til og komme tilbake!!

Blir helt fortvila jeg...

Nå har hun tegnet litt og fått litt smertestillende er litt piggere nå men får ikke i henne mat, det er jo snart ikke mere igjen av henne :(

Hva hadde dere gjort? Ventet i to uker? Skal hun gå glipp av masse på skolen og ligge å ha det vondt i to uker??

Kommer til å dra ned på legevakta hvis hun blir grå og slapp igjen å sitte der til dem gjør noe!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært et par innlegg her de siste dagene der unger på den alderen har hatt nøyaktig slike symptomer. Kan begynne å lure på om det dreier seg om et virus?

Skrevet

Jenta mi har også samme symptomer. Men hun har vondt i armer og ben. Kaster opp og har diare. Men nå har hun bare vært sånn i 4 dager da. Kan ikke se for meg at legene kan gjøre noe med det egentlig.

Jenta mi orker ikke leke i det hele tatt hun. Har ligget rett ut siden hun ble dårlig. Har ikke gitt noen smertestillende ennå for viktig at kroppen får ordne opp selv. Gir seff smertestillende dersom jeg ser at det er nødvendig.

Du får dra ned på legevakta å få de til ta prøver av henne hvis du er urolig. Men det går mye rart for tiden nå, med tanke på virus osv. Her her det vært mye sykdom siden jul. Hvertfall tre runder.

Skrevet

Jeg ville på ingen måte godtatt å vente i to uker. Ring legekontoret og krev å få snakket med en annen lege, gjerne en barnelege. Noe er jo galt med jenta di når du som mor ser det så godt. Nei, ikke gi deg! Krev å få henne dobbeltsjekket for alt.

Masse lykke til og god bedring til jenta di:)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har skrevet et par innlegg om dette tidligere..

Nå har det vært slik i to uker og det er ikke omgangsyken eller influensa, det har vi vært igjennom.. dette er noe annet..

Fikk beskjed av legen å gi henne smertestillende.. i to uker..

Uff jeg er bekymret jeg!

Skrevet

Venninnen min fikk magesmerter, oppkast og veldig hovne, vonde ledd da hun ble smittet av salmonella. Tok en stund før legene fant det ut, fordi hovne og vonde ledd visstnok er et sjeldent symptom ved denne matforgiftningen. Tok en god stund før hun ble frisk også.

Har hun vært sjekket for salmonella el

Skrevet

Har dere en barneklinikk i nærheten / lenger borte hadde jeg ringt dem der. NÅ.

Skrevet

PS: HVis du møter veggen, så ta henne til privat sykehus. Der gjør de alt du befaler og betaler!

Skrevet

Jeg sier som andre her om du har mulighet til det få henne inn på et privatklinikk å ho blir sjekket ordentlig. Utrolig sløvt av legen å mene a det bare skal ses ann i 2 uker når du knapt får i ungen mat og drikke.

Jeg hadde aldri godtatt det og tatt ungen med til privat lege, om jeg så måtte ta opp et forbrukslån for å betale

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...