♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Jeg hostet i 3 mnd og fikk forskjellig svar fra leger, at jeg har bronkitt, virus osv.. Endelig fant de ut at jeg har atypisk lungebetennelse men hva er atypisk for noe?.. Takker for svar
Gjest ->>- Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Vanligvis chlamydia- eller mycoplasmalungebetennelse. Ofte preget av "mindre sykdom." Det er lungebetennelse, liksom, men komplikasjonene er færre, feberen ofte lavere etc. Og man må gjerne ha en annen type antibiotika; fikk du noe med erytromycin i?
Mom2Two Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har faktisk vært sykere med atypisk lungebetennelse enn med vanlig lungebetennelse (har hatt begge deler), men kanskje jeg hadde en atypisk atypsik lungebetennelse:-p Jeg har hatt begge typene pila nevner, og har hostet blod til jeg kastet opp i lang tid, hatt moderat med feber, men vært ekstremt slapp og utmattet i et par måneder. Det føltes mye ut som da jeg hadde kyssesyke egentlig.
Gjest ->>- Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Hehe, jo det er jo bare en generalisering. Men kanskje du hadde en lett utgave av den vanlige lungebetennelse. Jeg har også hatt noen runder mycoplasma, og det suger absolutt; særlig fordi de gjerne bruker måneder på å diagnostisere og så går man og hangler i evigheter.
Mom2Two Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Tror de kaller det "walking phneumonia" eller noe slikt (?) på engelsk, fordi man kan ofte opprettholde i det minste moderat aktivitet. Jeg har hatt kraftig vanlig lungebetennelse, men da får man jo gjerne diagnosen og behandling veldig raskt (man ser det på CRP osv). Med atypisk blir man gjerne gående å hangle som du sier, men det vil uansett være forskjellig fra person til person hvordan man blir angrepet. Jeg kjenner f. eks mange som har hatt kyssesyke som har vært i fin form etter en uke, og jeg kjenner mange som har vært dausjuke i lange tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå