MillaMed2 Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Noen som har erfaring med dette? Hva er fordelene med det i forhold til lån i vanlig bank? Vi venter en gutt i juni, og har hørt at d skal være fordeler for førstegangsetablerere og barnefamilier, men akkurat hvilke fordeler dette er har jeg ikke fått med meg. Noen som vet?
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Vi har lån i Husbanken og Startlån fra kommunen i tillegg. Vet ikke om det egentlig er så mange fordeler egentlig. Startlånet vårt er avdragsfritt i 5 år, har nedbetalingstid på 20 år og vi betaler kvartalsvis. Det er ikke spesielt god rente på lånet nå som renta har gått ned og jeg er litt usikker på om renta på startlånet har samme etterslep som i Husbanken eller om det er fastrente på startlånet. Mannen som har kontroll på det, og han er ikke hjemme for øyeblikket.. Det er greit med Startlån dersom en må låne 100% og ikke får det i en bank. En kan da søke om Startlån i tillegg til banklånet slik at en får lån på hele beløpet. Husbanken gir vel aldri mer enn 80% lån, og de fleste banker er vel også forsiktig med å gi 100% lån?!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå