Gå til innhold

Lakserolje!!!???


2prinserOg1engel

Anbefalte innlegg

På Fredag var jeg på fødeavdelingen og fikk modningsakupunktur... Jeg er veldig moden og hadde 2 cm åpning i følge jordmor. På spørsmål om hva jeg kunne prøve for å få fortgang i det så sa FAKTISK jordmor at jeg kunne prøve lakserolje og brystvortestimulering. I dag har jeg gått til innkjøp av lakserolje, men gruer meg litt for å prøve... Har jo hørt så mye negativt om det. Noen med erfaring? Det kan jo ikke være så farlig som mange sier siden det var en jordmor som sa det?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. hvor skal du føde? Jeg var på abc på kontroll på mandag(da var jeg en dag over termin), og da fortalte jordmor om ei som hadde brukt lakserolje for å sette i gang fødselen nå i helgen ettersom jeg forstod. Det hadde visst fungert;-) Hva kan være farlig med det...? Har også blitt tipset om å ta "mini-klyster"....ikke vet jeg men... Jeg har tenkt å vente litt lenger før jeg prøver å sette i gang noe selv, for når fødselen er i gang, og smertene er der kommer jeg til å forbanne meg selv for at jeg fremskynda det;-) Spennede er det i allefall:-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere lakserolje og hvor mye tar dere? Drikker dere det bare,eller??? Er også litt skeptisk til det, men begynner å bli veldig klar for å få ut lillegutt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt det på apoteket... Etter å ha vurdert for og i mot i flere timer i går endte jeg opp med å forsøke litt jeg da. Kokte meg grøt med sukker og kanel, samt blandet inn 2 stk skjeer lakserolje. Men det hadde null effekt, kom meg ikke på do en gang je altså c",) Men da kan jeg prøve litt til i dag....kanskje. Jeg er veldig skeptisk men jeg er så redd for å gå kraftig overtid. Huff! Jeg kommer nok også til å angre bittert på at jeg ønsket å fremskynde fødselen når det virkelig står på, men nå er det ingen utvei uansett da.. c",) Lykke til dere også...del gjerne evt. erfaring med denna oljen hvis dere forsøker c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakserolje er ikke så farlig som alle hyklerne skal ha det til!! det eneste du kan risikere er at du får en ganske intens å rask fødsel, med veldig sterke rier, men dette kan du få uansett om du tar det eller ei.

 

jeg har hørt bare possitivt selv om lakserolje å det var jo noe en brukte ofte i gamle dager for å sette igang en fødsel.

 

jeg prøvde det selv her da jeg hadde 12 dager igjen til termin. men tok litt for lite å fikk stopp i riene etter 2 cm åpning. da tok jeg litt under 2 ss i grøt med masse smør å kanel.

 

har ei venninne som har født 4 unger uten problem ved å bruke dette som hjelp vær gang, men hun drakk over halve flasken (flasken inneholder vel 1dl) å har hadt fort grei fødsel med alle fire. så jeg må jo si at jeg ikke skjønner helt hvor folk har fra at det er så utrolig farlig?

alle de historiene som er negative som jeg har hørt om, kan ha skjedd selv om de ikke hadde tatt lakserolje, men en skal jo selvsagt være forsiktig med alt uansett. tenk på hva slags mage du har o.l før du tar det.

 

lykke til :)

 

p.s

jeg fødte under en uke etter jeg hadde vært inne på sykehuset å blit sendt hjem igjen med 2 cm

 

fødte raskt å greit på ca. 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat det jeg mener også..man vet ikke om det er pga lakseroljen at man får styrtfødsel. Det er så mye skremselspropaganda ute å går. Man skal selvfølgelig være forsiktig, men når jordmor foreslår det så kan det neppe være så ekstremt farlig. Man tar jo ikke hele flaska c",) Takk for et fint svar, anonym c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg hadde gått en uke over, fortalte jeg legen min at jeg hadde prøvd de fleste kjerringråd, og nå kunne tenkt meg og ta lakserolje. Han ba meg bare kjøre på, så kan nok umulig være så farlig.

Men har selv dårlig erfaring med det, satt på ramma hele natten lang, ikke særlig behagelig, pluss en hel del med masse vonde maserier, som ikke førte noen plass.

Jeg blandet 2-3 ss med havregryn, helte på sukker og kanel, Tror dette alternativet er bedre enn å spise det fra skje.

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som prøvde dette da hun skulle ha nr to, med det eneste som resultat at hun satt på ramma i timesvis.. og hun fikk utrolige magesmerter, men hun tok hele flaksa.. det skjedde ikke noe farlig, men hun ambefalte det ikke hvis du ikke hadde behov for å tømme tarmen.. Men jeg er enig med deg i at det kan umulig være så farlig når det kommer fra en jordmor.. Lykke til uansett!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...