Håpefull! Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Noen som har erfaringer med å gi babyen miniform dråper?? Har dere da fulgt doseringen på flasken uavhengig av barnets alder?? Min lille datter er 2 1/2 uke...
rosa76 Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Jeg venter barn nr tre. Brukte Minifom på begge de første med svært godt hell. Minifom er jo ikke noe farlig. Det hjalp slik at de store boblene i magen (som plaget barna mine) ble til mase små bobler.. og det hørtes! De prompet ut akkurat så det hørtes ut som små bobler. He he he. Fikk noen dråper i munn før jeg ammet. Kommer garantert ikke til å nøle med å bruke det igjen hvis det er behov. Bedre for barnet ved å ikke ha vondt i magen (det er jo dritvondt å ha luft i magen!). Fulgte doseringen på flasken ja:-)
mamo82 *2 jenter* Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Vi brukte det en liten periode på lillefrøkena med god effekt, og kommer ikke til å nøle med å bruke på nestemann heller. Har fulgt doseringen på flasken, ja.
aomeg Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Kan en bruke minifom fra "fødselen" av?Vi turde ikke bruke det til 1.mann før han var 6-7 uker gammel men nå har jeg allerede kjøpt det inn..
erteposen + 4 Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Statens legemiddelsentral er jo, om produktet ikke er endret, skeptisk mot bruken av minifom. Det kan jo være greit å lese, men om det var ille hadde nok kanskje apoteket sluttet å anbefale det. Jeg tenker at en kan i alle fall være moderat. http://gronnhverdag.no/artikkel.php?id=3034 Jeg har brukt minifom til begge mine som var hardt angrepet av kolikk. Vi var på barneklinikken med begge, og legen der sa vel at sukkervann vil ha samme effekt. Men det er jo mange foreldre som føler at produktet virker. Har barnet ditt magesmerter og er urolig (kolikk) er der også noen andre råd jeg fikk: - det eneste de VET har en effekt er at mor kutter ut melkeprodukt. Min første ble bra på dagen, og andremann hadde en betent tarm som forklarte smerten. - sukkervann. Slutter barnet å gråte vet en ofte at det er magevondt. - raping. Promper barnet er det raping som er problemet, i alle fall del av det, om barnet bare får mm. Rådet vi fikk var å rape etter et par minutt av ammingen, for de sluker mest luft først i måltidet og den luften kan være umulig å få opp etter et måltid. Rap etter, og så kommer det gjerne enda en om en er tolmodig. - fennikel te. Et kjerringråd som er ufarlig. Når en lager sukkervann kan en lage det med varm fenikkel te. Barnelegen hadde hørt mye positivt om det. Gi litt på en ts. mellom måltider.
april 06;) + mai 09* Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 signerer på det erteposen sier her, jeg ville prøvd noe annet. Gav selv eldstemann minifom en periode, men vi sluttet da vi ikke syntes det hadde effekt. Pluss føltes feil, var ingen god følelse og gi noe så syntetisk til en beibis... Var oppslag i media (husker ikke, men en av de største avisene) for et år siden eller to om at minifom kanskje kunne være usunt for barn, og mener også å huske at det sto det var vist å ikke ha effekt. Kutte ut melkeprodukter i mors kosthold, og sukkervann er vel det eneste som er vist å funke. Og kjøp deg gjerne bæresjal eller annen bæredings. lykke til!
Mimmi84 Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 da jeg var liten hadde jeg sterk kolikk. til slutt kom min mor over produktet "getraigerlslaim" vet ikke hvordan det staves. det er et helsekost produkt. det funket med en gang. ikke no plager siden. det er ikke noe du får anbefalt av legene, for jeg tror faktisk ikke det er så mange som vet om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå