Gå til innhold

2. gangs og rask fødsel forrige gang, ringe sykebil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for halvannet år siden og det tok 5 timer fra første lille rie til alt var over - nå er jeg ganske nærme termin, og har på følelsen at det kommer til å skje enda raskere denne gangen... også leste jeg denne artikkelen i dag:

http://tb.no/article/20090319/NYHETER/270490641/1011/NYHETER

Riktignok gikk det jo fint, men jeg har så lite lyst til å føde i en taxi, hjemme eller i det hele tatt noen annen plass enn inne på føden! Har bare 20 minutter til sykehuset, så hvis mannen min er hjemme er det greit, men hvis ikke... har liksom litt sperre for å ringe sykebil, er det noen grunn til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du skal ringe etter sykebil, de er der for å hjelpe i akkurat slike situasjoner. Det er samma om du bor 20 min unna eller 2 timer unna det. Viktigste er at du føler deg trygg. Å føde for åpen scene er vel ikke akkurat drømmesituasjon nei.

Skrevet

Ska ikke ta motet fra deg eller no sånt...Gikk det riktig nok 6 år mellom mine to fødsler, hvor den første gikk på 4.5 time fra det startet til baby var ute, 3.5 time på sykehus..Startet m at vannet gikk, så rier m 4 min mellomrom et kvarter senere...

Med nr2, var jeg jo da selvfølgelig veldig spent...

Joda, 2 dager før termin gikk vannet.... og vente, vente.. men ingen rier kom:(

Ikke før neste dag, sukk...

Så fødsel nr2 tok faktisk fra riene kom igang til baby var født 6.5 time, to timer lengre enn med førstemann, som i tillegg var 700gr. tyngre enn sin lillebror..

Men selve utdrivn.fasen gikk veldig fort med nr3..

Men starter fødsel hjemme og du merker at dette går fort må du jo selvf. ringe sykebil!!!

Ønsker deg masse lykke til:)

Skrevet

Hei.

Jeg har fått beskjed av jordmor å ringe sykebil vist jeg kjener at vi ikke kommer til å rekke inn før pressriene setter inn.Veldig rask fødsel sist.3.5 timer(og då satt hun fast i over en time over "normalt" før de fikk hun ut med tang)

Så er forberedt på at det kan skje fortere denne gangen.

Så hun anbefalte meg ikke på å prøve å komme selv,då var det bedre å ringe sykebilen:):):)

Så jeg ville nok innstilt meg på det:) Men selvfølgelig håper vi på at vi rekker det selv:)

Skrevet

fødte også førstemann på 5t,andre på 2 t..

har også 20min til sykehuset og mannen jobber 20min unna så hvis han er på jobb vil vi fort bruke fra 40-60min før vi er på sykehuset.. har også fått beskjed om at d kommer nok ikke til å ta noe lenger tid denne gangen heller.. så har tenkt litt på d selv ;)

men trur ikke vi skal være redd for å ringe,bedre d enn at d skal skje hjemme eller i en taxi.. da har man jo kyndig hjelp tilstede ;)

lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...