Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 .....mat og kaker, at jeg må nok bare akseptere meg sånn jeg har blitt... Jeg har aldri tidligere vært noe kakemenneske, og mat har jeg nesten ikke hatt tid til å tenke på. Men nå har jeg passert 35 år, og noe har skjedd for jeg har fått en sånn vanvittig forkjærlighet for mat og kaker. Ikke noe særlig godteri, men kaker er bare helt vanvittig godt! Jeg spiser kaker så godt som hver eneste dag, og jeg kan til og med få det for meg sent på kvelden at jeg skal dra på 7eleven og kjøpe kake til oss... MMMMMM.....himmelsk godt! Skikkelig kaloribomber ;-) Og mat har blitt et helt nytt tema her i huset, sauser og biff og skikkelig kosemat. Vi koser oss bare så sinnsykt med MAT. Helt merkelig, men det er jo bare så sinnsykt mye god mat som jeg har gått glipp av tidligere! Jeg har jo så klart lagt på meg masse (mannen har nok også fått litt ekstra i det siste), og er langt fra slank lenger, men det må bare være sånn for jeg kan ikke klare meg uten all den gode maten og de deilige kakene. Vi trives jo med hverandre, og vi har det utrolig fint sammen, så jeg tror jeg bare erkjenner at jeg er ei fei, blid og lykkelig dame som tåler tresifra vekt ;-) Så tar vi et kakestykke for å feire!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Bra for deg:) Men husk nå bare på blodsukker, kolestrol, osv osv! Kjedelig å få diabetes, blodpropp, hjerteinfarkt osv bare fordi man MÅ proppe i seg kaker og søtsaker :S Å husk at barn flølger i foreldras fotspor....
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Bare tenk på at fedme stjeler år fra livet ditt. Og ønsker man å leve lenge for barna sine, må man nok ta et tak. Fedme er like farlig som røyking når det kommer til levealder. Men for all del, kos deg med kaker hele uka. For godteri spiser vi bare til fest, sånn en gang i uka er best:)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Trivselsvekt er jo vel og bra det... Men tenk på ungen(e) dine, og hva du går glipp av. De kommer til å savne å ha deg/dere med i slalombakken og på stranda.......
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Je vil heller leve godt og leve 10 år kortere enn å gå glipp av alle disse herlighetene.. Jeg eser ut, men det er så deilig! Bare i dag har jeg allerede spist 2 stykker med napoleonskake, sjokoladekake og amerikansk ostekake, men da har jeg ikke spist noe mat enda da..... Det blir i allefall biff, fløtegratinerte poteter og rødvinssaus i kveld, da skal vi kose oss når poden er i seng!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Bra at du kan kose deg,- men du/dere er på en vei mot sykelig fedme..Kanskje ikke utvendig, men innvendig iallefall.. Jeg synes det er synd at kos = mat,- det er helt feil..Man kan da kose seg uten mat også??? Og dere legger opp til et løp hvor barna deres vil bli overvektige..SOm jeg skjønner på deg har du ikke vært overvektig før,- og vet derfor ikke hva barna dine vil kunne komme til å gjennomgå... At dere spiser når "poden ikke er tilstede" gjør det ikke noe bedre...H'n finner snart ut hva derer driver med og vil gjøre det samme selv ganske snart... Så sitter dere der da, men en eller flere overvektige barn med de psykiske og fysiske problem det vil gi de og kanskje mobbing og utestenging av andre barn..ER virkelig brusen,. kakene og maten SÅ godt at dere synes at risikoen for småfete mobbeoffer til barn er helt greit???? Det går an å kombinere et avslappet forhold til "nei.mat" med sunn mat, trening og trivsel. Det ene utelukker ikke det andre,- men det har dere gjort... Jeg synes synd i barna som mister to gode rollemodeller, og som med stor sannsynlighetkommer til å ta etter og bli overvektig og syk om dere fortsetter slik...Det går ikke i lengden å dele opp kostholdet i mat til barn og mat til foreldre..De VIL ta etter dere uansett.... Bra at du tør kose deg, men alt med måte...Kaker og fet mat skal ikke være det man spiser MEST av i snitt, men noe man kan kose seg med, så lenge det ikke BARE blir slik mat... Jeg tar ALLTID av kakefatet når vi er på/har kaffebesøk, kjøper meg noe godt på kafe og i helgene er det alltid snacks, brus, vin, god mat og SJOKOLADE...Men alt med måte,- hopper ALDRI over et vanlig måltid til fordel for et kakestykke og trener jevnlig...Vekta varierer med 2-3 kilo +/-, men gjør ingenting spesielt for det.. Tror mitt kosthold fordlere seg 20-30/80-70 (i perioder skeier jeg ut mer. Men går alltid lei) mellom totalt unødvendig mat og "vanlig mat".. Ta dere i nakken, GOD mat er bedre når det er belønning/en sjelden gang, enn når det blir hverdagskost )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå