Gå til innhold

Til dere som har hatt MA? Kan dere hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL mandag 16.03.09 da var jeg akkurat 6 uker og vi fant ikke hjertelyden, legen sa det var enten for tidlig eller MA. Jeg skal tilbake på UL Torsdag 26.03.09 for da skal hjerteslå. Denne uken har jeg hatt ekstrem kvalme greier ikke holde noe nede, puppene mine er ømmere enn noen gang og symptomer på graviditet blir bare kraftigere for hverdag. Hadde dette vært tilfelle ved en MA? Jeg tenker, hvordan viste dere at det var noe galt? Merket dere det på UL i uke 17-19 eller får man forvarsler?

Håper på svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mulighet til å ta privat UL et sted, så gjør det da vel...?? På meg har de funnet hjertelyden på 6+2 begge gangene.

Har også hatt en MA, og da merket jeg det pga blødning, men man kan jo ha blødning selvom man ikke mister, men jeg visste ikke det da, så bestilte time til prviat ul. Var da i uke 9.

Skrevet

Hei!

Jeg håper for din del at det ikke er MA - forhåpentligvis var det bare for tidlig - at du ikke er så langt på vei som du tror.

Jeg har nettopp vært gjennom en MA i uke 12 - fikk mange graviditetssymptomer allerede 1 uke før IKM. Jeg var kjempekvalm fra uke 4-5, jeg begynte å kaste opp i uke 8. Begynte å få bekkenløsningsplager fra uke 10. Altså graviditetssymptomene ble bare kraftigere og kraftigere for hver dag som gikk. Ingen smerter og ingen blødninger, jeg trodde alt var OK.

Så var jeg på UL i slutten av uke 11 for å få en nærmere bekreftelse på om jeg hadde tvillinger - det ble bekreftet tvillinger, men det ble ikke registrert noe hjerteslag på noen av dem. Ut fra målingene døde de i uke 6 - men morkake, fostersekkene og livmoren hadde vokst som normalt! De kalte det MA/BO. (missed abortion og blighted ovum)

Hadde ingen forvarsler i det hele tatt - det hele kom som ett sjokk!!!

Jeg håper det går bra for deg - for å gå gjennom en MA eller SA når man har kommet så langt som 3 mnd på vei - er kjempetøft!!! Jeg ønsker deg lykke, lykke til - og krysser fingrene for at alt går bra for deg og den lille du har i magen!!!

Stoooor klem fra

Skrevet

Ser nå at svaret mitt virket litt rart, nesten litt spydig, og det var overhodet ikke meninga...bare skrev litt for fort tror jeg.

Derfor jeg mente at du burde ta en privar ul var for å finne ut av det kjappest mulig, så du slipper å gå å lure og engste deg enda en uke.

Er alt bra så er det jo kjempebra...men om det skulle vise seg å være en MA, så er det jo desverre like greit å få vite det først som sist...

LYKKE TIL :-)))

Skrevet

Hei!

Jeg hadde MA i uke 14. Jeg fikk en liten blødning, så ringte fastlegen med en gang, fikk time på flekken, gjorde gyn.undersøkelse for hun ville se hva slags blødning det var,og ringte opp på KK på haukeland og fikk time til ultralyd med en gang!

Ble tatt innvending ultralyd, og de sa at fosteret var vekke, men fostersekken og morkaka og alt var normalt... var da i uke 14, og legene sa at fosteret må ha forsvunnet i uke 12 eller 13...

Jeg fikk med piller hjem (utskrapning) for å få ut morkake etc..

Men jeg hadde veeeldig sterke symptomer ca2-3 uker etter dette!

Puppene var veldig ømme og vokste en cup-størrelse...

Utrolig trøtt hele tiden og kvalm!

Er ikke alle man kan finne hjertelyden på så tidlig som i uke 6, men som en over her sier, så kan du jo bestille privat UL istedenfor å gå å engste deg...

Lykke til videre hvertfall! og håper ditt lille foster har det bra, og at du får et flott sv.skap :)

Klem

Skrevet

Huff, har tenkt sånn på deg... Ville bare si at en evt gravi-test vil vise positivt resultat i ca 3 uker etter en MA, så man må ikke stole på en test.

Skrevet

Takk for alle svar, som jeg også skrev på innelegge mitt så har jeg vært på UL og skal også på UL til neste uke. Er alt som det skal være tar jeg nok en til før uke 17-19. Jeg vil ikke regne med at det er noe galt så det går helt sikkert bra=) Takk så mye for all omtanken "snuppa skal få lillebror" det setter jeg pris på. Jeg skal holde dere oppdatert når jeg vet mere etter UL neste torsdag. Hvis dere vil da selvfølgelig...

Skrevet

Selvfølgelig vil vi vite... Lykke til, og PRØV å ikke tenke så altfor mye på det i mellomtida da! Vet det ikke er lett men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...