lykkeligmamman Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 er irriterende og ekkelt. Noen flere med det akkurat nå? erfaringer med andre midler mot soppen enn Canesten hadde vært flott å høre om! Noen som har erfaringer med helsekostprodkter mot sopp? Jeg skal jo helst ikke ta stikkpiller av Canesten nå mens jeg er gravid..... Hjelp!
Tidemann Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 håper du får svar,tror jeg også har fått det.det er jo tilå bli sprø av!!!
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Hei. Om du føler det usikkert og bruke vagitorie (stikkpille i skjeden) så finnes det krem og pudder. Man kan gjerne bruke krem først også litt pudder så det ikke blir så klissete. Det finnes også en krem som heter klotrimazol. Det er akkurat det samme virkestoffet i denne som i Canesten, men kan kanskje være en pris forskjell. Dette står på felleskatalogen.no: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Kan brukes under graviditet. Applikator bør ikke benyttes, vagitorier kan innføres med fingrene. Overgang i morsmelk: Kan brukes ved amming
lady purple Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Man kan vel fint bruke stikkpiller,bare man ikke bruker den innføringsdingsen.. ?
Snuppa & llillebror Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har hørt det samme som lady purple...og jeg har brukt pilla flere ganger selv og i sv.skapet.
Kongeørna Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Ja, det stemmer. Stapp oppi pilla, men bruk fingerne, ikke innføringsdingsen!
Dyne&Pute Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Bare å bruke stikkpillene, men ikke innføringspinnen. Står i pkn.vedlegget det. Men jeg anbefaler å bruke Lactal etter du har tatt en kur. Den er veldig effektiv. Har ikke hatt sopp siden jeg begynte med den.Så med engang jeg kjenner antydning till illeluktende utflod, så tar jeg en to dagers kur med Lactal.
lykkeligmamman Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2009 Tusen takk til alle som har svart! Det blir bedre av det også;-) Og lykke til til dere andre som måtte ha sopp også.Skikkelig plagsomt. Ubehaglig under sex også---hehe....
ღminmaibabyღ Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 svigermor påsto at grapefruktkjerneekstrakt (oi skrev jeg dette rett da?) skulle hjelpe, hun ble vist kvitt det med det. Men jeg aner ikke om man kan ta det under graviditet. Kanskje noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå