Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Snuppa på seks reiste første gang alene med fly for noen uker siden. Det går kun noen få fly i uken dit han bor, og da flyet ble kanselert måtte hun bo med en flyvertinne på hotell i Tromsø der hun skulle bytte fly. Dagen etter måtte hun være sammen med andre ansatte til flyet gikk på ettermiddagen. Jeg prøvde det jeg kunne å komme meg til Tromsø fra Oslo for å være sammen med henne, men pappaen som faktisk kunne nådd frem gadd ikke. Hun sier at de hun måtte være sammen med ikke var noe snille og at de ikke pratet til henne. Nå vil hun ikke reise til ham, og det forstår jeg godt. Angrer på at jeg gikk med på at hun skulle reise alene fra Oslo. Jeg hadde ikke råd å dra til tromsø, men reiste til Oslo med henne. Han sa han ville skape problemer for meg og si at jeg saborterte samvær om jeg ikke lot henne reise.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Uffda, for en kjedelig situasjon. Har dere ikke noen kjente i Tromsø som kan trå til hvis det skulle gå så galt neste gang?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Nei, vi er ikke nordlendinger og kjenner ingen der. Mannen er fra samme sted som meg og jobber i nord i perioder.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Trodde de måtte være eldre for å reise med fly alene jeg! Syns du skal ta en tlf til FVK å forhøre deg men min mening er at faren får omstille seg etter datteren og ikke omvendt. Velger han jobbe vekke i perioder får han heller reise ned til jenta når han har mulighet for samvær. Syns det høres helt rart ut at hun må fly til han. Såklart, hadde hun vært større og hadde ville dette selv hadde jo saken stilt seg annerledes men i bunn og grunn syns jeg at han heller får ta igjen tapt samvær nær han er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Det skjønner jeg, og jeg hadde nok ikke sendt en så liten unge alene med fly, iallfall ikke med flybytte. Du får si at samværet får skje der hun bor, da saboterer du vel ikke... Forøvrig får du sikkert hjelp hos fvk:) Stakkars lita!!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har sendt ungen med fly alene mange ganger, på besøk til sin far. Men jeg hadde aldri gjort det om der var flybytte underveis. Da hadde jeg krevd annen måte, eller at faren hadde kommet hit barnet bor. Jeg hadde ikke tillatt flybytte i dag heller, selv om barnet er mye større enn ditt. Du saboterer ikke samvær om du tilbyr samvær, som kan gjøres ved at du tilbyr samvær der barnet bor. Dette er ikke å sabotere, men å tenke på barnets beste. La ham prøve å lage problemer, bare si til han at da får han gjøre det. Du sender ikke en seksåring alene med fly hvor der er bytte av fly underveis. Greit at besetningen tar vare på ungen, men ungen er på en ukjent plass med ukjente folk. Hva om noe skjedde mens de hadde henne i sin varetekt? Du kjenner dem heller ikke, og det er det kjæreste du har du legger i deres hender.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Stakkars jente. Hun er da altfor ung til å må utsettes for å reise alene.- med flybytte. På Fvk vil du nok få opplyst om at det er samværsforeldren som skal stå for henting/bringing om ikke annen avtale er inngått. Ved å stille ultimatum om at han enten henter barnet eller har samvær med barnet på hennes hjemsted saboterer du IKKE. Hvorfor skal barnet pendle på denne måten fordi faren jobber borte i perioder? Da får han virkelig prøve finne seg en annen jobb. INGEN dommer vil gi han medhold i å sende jenta alene om han skulle ta det videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå