mammamia<3 Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Litt "uvant" å skulle flytte seg fra BIM, og DIB, men nå er det gjort. Kanskje "sees" vi igjen her noen av oss som har campert ilag inne på de andre forumene. Er da mamma til to jenter på 7 år, ei på 5 år, en gutt på 3.5 år og ei lita tulle på 1 år. 3 av 5 har astma og allergi,så kjekt med erfaringer fra andre i samme situasjon .
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Hallo! Jeg har et barn med allergi og astma. Har forøvrig 2 barn, en gutt på 8 år- er han som har astma og allergi og jeg har ei jente på 3 år. Hun har foreløpig ikke vist noen tegn til allergi, men hadde noen tegn til asma da hun var ca 8-9 mnd, men det gikk over, brukte noe astma medisin en periode da, men har ikke hatt behov for det senere. Jeg var endel på bim før, men flyttet over hit for ca 1 år siden. Hva slags medisiner går dine barn på? Min gutt går fast på singular, bruker tyggetabletter. Og han bruker fast flutide og ventoline ved behov. Jeg regulerer medisinen hans litt selv,han får ikke flutide hver dag i "gode" perioder, men jeg gir han 2 ganger daglig i perioder han er forkjølet, som nå.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Hei og velkommen hit:) Jeg har tre barn, gutt på 6 år, jente på 4 år og jente på 5 mnd. Så er hjemmeværende for tiden, og nyter det:) Ingen har allergi eller astma. Men eldste får ofte utslett, prikker, fuglelopper, brannkopper o.l. og har atopisk eksem som små barn. Men lenge siden siste utbrudd, så tenker ikke noe over det i det daglige. Han har også hatt veldig mange infeksjoner og vært mye syk som liten. Men også det har blitt mye bedre de to siste årene. Men husker jo veldig godt hvordan han var. Og det sitter i meg enda!!
mammamia<3 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2009 Takker for det Mine får Flutide fast, og Ventoline etter behov, som også jeg prøver å regulere selv etter beste evne. Går også og venter på Pariapparat for å ha hjemme, pga mange turer på sykehus da medisinene vi har hjemme ikke alltid er til så god hjelp over den verste kneika. Er slitsomt når ungene blir så mye plaget, og det vil vel prege enhver, som det du skriver Kokkelimonke
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Vi fikk pariapparat til å ha hjemme i fjord, men jeg har vært flinkere å medisinere han etter dette, funnet ut hvordan jeg skal medisinere han bedre, så vi har bank i bordet ikke hatt så mye bruk for det. Men det er utrolig greit å ha, vi har også vært endel turer på legevakta før vi fikk det, i de værste periodene var vi der hver dag. var vel en gang vi var der 2 ganger på en dag også. En gang på ettermiddag/ tidlig kveld og en gang på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå