Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Jeg lurer på en ting: Lege rådet meg til å kjøpe meg blodtrykksmåler fordi hun trodde jeg hadde et begynnende høyt blodtrykk. Hun brukte et slik "gammelt apparat" hvor hun må lytte med stetoskopet. Hun klarte nesten ikke finne noe puls,men hun mente at hun til slutt landet på et undertrykk på 90. Jeg syntes dette var rart da jeg bruker å ha et undertrykk på 65-70. Uansett, jeg kjøpte et apparat. Dette viste at jeg har et undertrykk på ca 75 som er normalt. Videre viser det at jeg har et overtrykk på 99. Jeg vet at det normalt skal være på rundt 120. Er 99 da lavt,og hva har det noe si?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 99 er lavt,men ikke farlig om ikke du har symptomer på svimmelhet, sp når du reiser deg osv. Høres ut som et bra BT. Kan jo be legen om en 24 timer Blodtrykksmåling. Da får du en veldig god indikasjon på hva BT ligger på
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Er ikke spesielt svimmel når jeg reiser meg opp,men er i perioder veldig svimmel i alle mulige slags situasjoner. Slik at det kjennes ut som jeg har drukket og alt spinner rundt for meg. Kan til og med våkne av dette om natta. I tillegg er jeg veldig trøtt og sliten,men vet ikke om dette har noen sammenheng med lavt blodtrykk. Kanskje jeg bare er slik for en periode og dette vil gå over? Det er vel realistisk.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Litt lavt jernlager og litt høyt hb (verdi på 16)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Er det sånn på håndleddet du har kjøpt, eller sånn som måler på overarmen? De på håndledda er bare tull, men de andre pleier å stemme..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 har enn sånn til overarmen. Blood Pressure Monitor Automatic Plus Bp A 100. Kjøpte den på apoteket og har sjekket den opp. Skal visst være bra.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 har enn sånn til overarmen. Blood Pressure Monitor Automatic Plus Bp A 100. Kjøpte den på apoteket og har sjekket den opp. Skal visst være bra.
Medium fikk guttebass Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 Jeg forstår absolutt ikke hvordan legen kunne anbefale deg å kjøpe egen blodtrykksmåler? Legen skal ha utstyr som er i orden og om han/hun mener at du har begynnende høyt blodtrykk skal du følges opp med kontroller! Ikke gå ut og kjøpe eget måleapparat! Jeg er helt sjokkert. Og nå som du har brukt penger på eget apparat ser du jo selv at du absolutt ikke har høyt blodtrykk! Send regninga til legen, sier jeg bare. Hilsen en som faktisk _har_ høyt blodtrykk og som blitt fulgt tett opp av legen, uten å ha kjølpt eget apparat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå